F.v. Kim Mu, Bjørnar Skyllingstad, Petter Diesen, Adrian Eek Dahl, Anne Bryn Nes. Foto: GroupM Nexus

GroupM Nexus ansetter fem nye spesialister på Google og søkemotormarkedsføring

Merker flere kundehenvendelser og økende etterspørsel etter kompetanse på Google.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

GroupM Nexus ansetter Kim Mu, Bjørnar Skyllingstad, Petter Diesen, Adrian Eek Dahl og Anne Bryn Nes, som spesialister på søkemotormarkedsføring. De vil jobbe med et bredt spekter av kunder på tvers av Wavemaker, Mindshare og Mediacom.

– Vi er svært fornøyde med at disse fem har valgt å bli med oss videre på reisen i GroupM Nexus. Etterspørselen etter vår kompetanse har økt betraktelig og med dette tilskuddet er vi rigget til å imøtekomme dette, sier Head of Search i GroupM Nexus Norway, Sigve Ringseth i en pressemelding mandag.

Fremtidsrettet firma

Anne Bryn Nes kommer rett fra fullførte studier i en mastergrad fra Høyskolen Kristiania i Information Systems og fordypning i Digital Business. Hun har allerede jobbet en liten periode som deltid i selskapet under studiene, men starter nå fulltid og ser fram til spennende utfordringer.

– Det å starte i GroupM Nexus etter endt master har bydd på en bratt læringskurve der jeg både har blitt utfordret og lært masse om markedsføringsfaget. Det har vært utrolig spennende og givende. Ved å kunne ta del i et globalt selskap som GroupM Nexus, vet jeg at jeg tar del i et fremtidsrettet firma der mulighetene vil være store samtidig som man jobber med noen av de dyktigste på sitt fagfelt.

Henter fra TIBE

Selskapet henter også inn en erfaren konsulent fra en konkurrent.

Bjørnar Skyllingstad kommer fra TIBE. Han har tidligere jobbet på tvers av ulike performance-kanaler, og skal nå jobbe med noen av Norges største annonsører.

– Jeg ser veldig fram til å bli en del av en så stor satsing som GroupM Nexus hvor det er samlet så mange kloke hoder med ulik kompetanse under et og samme tak. Ettersom investeringsviljen på søkemarkedsføring stadig øker, blir det enda viktigere å se på det helhetlige bildet og hvordan søkemarkedsføring kan komplementere resten av mediemiksen på en best mulig måte.

GroupM Nexus Norge består i dag av 60 spesialister blant annet innen video, søk, display & native, influenser markedsføring, martech og AI.

Selskapet vil være ansvarlig for implementering av annonsestrategier for lokale og globale merkevarer, og være en spesialist-hub for byråene Mediacom, Mindshare og Wavemaker. Konsolideringen i Norden vil også innebære at den egenutviklede teknologien Xaxis, Plista og INCA blir lagt inn under GroupM Nexus.

Powered by Labrador CMS