Bente Klemetsdal, EVP og CCO Aller Nordic, og Martin Meiner, direktør Adtech Product og Plattform.

Aller Media oppretter ny nordisk AdTech-avdeling

Aller Media samler produkt- og plattformoptimalisering i en ny nordisk avdeling for å styrke annonsevirksomheten og øke inntektene på tvers av Norden.

Publisert

Aller Media etablerer nå en felles nordisk avdeling for annonseplattform og optimalisering under navnet AdTech Product & Platform. Målet er å forbedre effektivitet og inntektsmuligheter i det digitale annonsemarkedet.

Avdelingen skal ledes av Martin Meiner, som også går inn i Bente Klemetsdals nordiske ledergruppe.

AdTech Product & Platform er delt inn i to team. AdTech Product & Yield får ansvar for annonseprodukter, prising og optimalisering, ledet av Silje Fylling. 

AdTech Platform håndterer tekniske integrasjoner og samarbeid med blant andre Google Ad Manager, med Linn Snellman som leder.

Martin Meiner og Silje Fylling fra Aller Media

– Vi ser et økende behov for å styrke våre annonseplattformer og optimaliseringsteknologi for å møte et stadig mer komplekst marked. Ved å samle kompetansen på tvers av Norden, kan vi tilby annonsørene bedre løsninger og samtidig sikre en sterkere kommersiell posisjon for våre merkevarer, Bente Klemetsdal, EVP og CCO Aller Nordic, i en pressemelding. 

Meiner viser til at den nye organiseringen skal bidra til videreutvikling av produkter og teknologi.

– Digital annonsering er i konstant endring, og for å sikre at vi fortsatt er en attraktiv plattform for annonsører, må vi kontinuerlig utvikle våre produkter og teknologiske løsninger. Med denne organiseringen tar vi et viktig steg mot en mer helhetlig og fremtidsrettet annonseteknologi, sier Meiner, direktør Adtech Product og Plattform.

Endringen inngår i Aller Medias strategi for å styrke sin posisjon i det digitale annonsemarkedet og sikre konkurranseevne mot globale aktører.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS