AF-gruppen med gull i Farmandprisen
Har sikret seg pallplass hvert år siden 2011.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Farmandprisen for Beste årsrapport er Norges mest prestisjefylte årsrapportpris og har vært delt ut hvert år siden etableringen i 1955. Basert på innsendte bidrag nominerer Farmandkonkurransen de fem beste og kårer de tre beste årsrapportene og nettstedene.
– Dette er stas. Gjennom flere år har årsrapporten vært en viktig kanal for å nå interne og eksterne målgrupper med formidlingen av resultater, mål og planer for å oppnå lønnsom vekst. For oss er det naturlig å benytte årsrapporten til å formidle AF-kulturen og vår verdiskaping for samfunnet. Det er en stor anerkjennelse at juryen berømmer oss for effektiv kommunikasjon, men enda viktigere er den grundige evalueringen som gir oss et godt grunnlag for ytterligere forbedring i neste års rapportering, sier kommunikasjonsdirektør i AF-gruppen Knut Ekern.
Helt siden 2011 har AF-gruppen sikret seg en pallplass, og denne gangen ble det gull i klassen for for beste årsrapport i klassen for børsnoterte selskaper.
Dette er det tredje gullet siden 2011.
Imponert over standarden
Kommunikasjonsbyrået Fete Typer har utviklet konsept/kommunikasjonsløsning, og stått for foto design og grafikk til rapporten. De har også bidratt med innspill til innhold, og strukturering av årsrapporten.
– Det er et sterkt team, som nå bidrar til at AF Gruppen kommer på pallen flere år på rad. Dette krever kompetanse og god forståelse for kundens virksomhet, og evne til å tenke nytt og konseptuelt hver gang. Vi er veldig stolte av teamet hos oss og glade på vegne av AF Gruppen, sier Mette Brekke Hansen, daglig leder i Fete Typer
Juryen mener AF Gruppen leverer nok et solid bidrag i årets konkurranse og oppnår meget høy poengsum på alle evaluerte vurderingsområder.
– Årets rapport er i likhet med sin forgjenger meget strukturert og har et tydelig brukerorientert fokus, sier juryen i sin begrunnelse, og fortsetter:
– Juryen lar seg imponere av standarden AF Gruppen har satt når det kommer til estetisk uttrykk og design. Stikkordene for konseptet: «omstilling og gjennomføringskraft» setter en tydelig ramme for videre innhold i årets rapport.