– Kampanjen skal først og fremst vise at livet i denne delen av landet er mye kjekkere for
den som leser Aftenbladet.
– Kampanjen skal først og fremst vise at livet i denne delen av landet er mye kjekkere for den som leser Aftenbladet.

Stavanger Aftenblad lanserer nytt kommunikasjons­konsept

– Kampanjen skal først og fremst vise at livet i denne delen av landet er mye kjekkere for den som leser Aftenbladet.

Publisert

– Aftenbladet er en merkevare med høy kjennskap og troverdighet i målgruppen.  Samtidig må vi jobbe hardt for å legitimere og styrke posisjonen vår. Målet er å gi leserne våre en engasjerende nyhetsopplevelse og være regionens førstevalg for nyheter, forklarer markedssjef i Stavanger Aftenblad, Silje Herget, i en pressemelding.

I disse dager henvender den over 130 år gamle avisen seg derfor til sine lesere, enten de er ekstra interessert i sport, irritert over cruiseturisme eller har en mening om det meste, med et helt nytt kommunikasjonskonsept utviklet sammen med deres byråpartner Fasett: Vær den du er. Vær det enda mer med Aftenbladet.

Rådgiver i Fasett, Aleksander Eikeberg, forteller om innsikten bak det nye konseptet:

– Mediebruk handler om både informasjon, sosialisering og underholdning, men også om bekreftelse og forsterkning av det som betyr mest for deg i ditt liv. Aftenbladet, med sin høye troverdighet og rolle som regionens viktigste mediehus, har spesielt gode forutsetninger for å gi innbyggerne i Rogaland det rette nivået av informasjon og innsikt. Som igjen kan gjøre leserne til den beste versjonen av seg selv, for å si det slik.

I den første kampanjen oppfordres hele Rogaland dermed til å være den de er. Og, kanskje enda viktigere: at de kan være enda mer av den de er, ved hjelp av Aftenbladet.

Hovedmålgruppen for kampanjen er folk med kjennskap til Aftenbladet og som av og til leser avisen, men som per i dag ikke nødvendigvis har abonnement.

– Kampanjen skal først og fremst vise at livet i denne delen av landet er mye kjekkere for den som leser Aftenbladet. Enten du er sportsidiot, strever med overgangen til voksenlivet eller har en mening om alt – har du mye igjen av å lese Aftenbladet litt oftere, avslutter Eikeberg og Herget.

Lanseringskampanjen består av en rekke elementer og uttak, nett- og printannonser i egen avis, filmer og utendørs boards, i tillegg til omfattende annonsering i digitale og sosiale medier.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS