- Målet vårt er å vise frem nyanser og å vise leserne at verden ser annerledes ut fra ulike ståsted.

Aftenposten fortsetter kampen mot skråsikkerhet

– Vi er mange som sliter med skråsikkerhet av og til, sier sjefredaktør i Aftenposten, Trine Eilertsen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Både vi og seerne er blitt veldig glad i legemannen, så det var viktig for oss å ha ham med videre i den nye kampanjen. Samtidig utvider vi karakteruniverset, slik at det oppleves enda mer gjenkjennelig for flere i målgruppen vår, sier kundeansvarlig i Aftenposten, Line Grendahl i en pressemelding.

Ikke helt kurert

I 2020 startet Aftenposten kampen mot skråsikkerhet med en ny reklamekampanje, der publikum møter en mann som oppsøker fastlegen for å finne ut hvordan han kan bli kurert for sin skråsikkerhet. I disse dager rulles en helt ny kampanje ut fra mediehuset, hvor det viser seg at hovedpersonen fortsatt ikke er helt kurert.

Nytt av året er at han nå har startet en slags fagforening sammen med andre skråsikre. De leser bare overskrifter, og mener at skråsikkerhet er en livsstil.

Kampanjen er produsert av Eirik Holm og Beate Tangre i Tangrystan, og det kreative teamet fra Los & Co. består av Ragnar Roksvåg, Charlotte Bakken, Espen Haugen og Hanne Knudsen.

Amanda- og Gullruten-vinner Trond Fausa Aurvåg har hatt regi. På samme måte som i forrige kampanje står humoren fortsatt sentralt i de nye reklamefilmene.

Bare digitalt

– Det er noen fellesnevnere som kjennetegner skråsikre folk. Og få vil erkjenne at de er det. Dette ga et spennende kreativt spillerom, og det er gøy å se en gjeng stå fram som skråsikre og stå 110 prosent for det, sier Ragnar Roksvåg fra Los & Co.

Den nye merkevarekampanjen vil bare gå i digitale kanaler, og vil fungere som en overgang fra det gamle til det nye konseptet. Legekontor-reklamene vil fortsette å gå på TV ut året, og byttes deretter helt ut med «De skråsikre» fra 2023.

– Vi er veldig fornøyde med resultatene fra forrige kampanje, og håper at denne forlengelsen av skråsikkerhetstemaet vil fortsette å bygge opp den tydelige posisjonen i markedet vi jobber mot, sier kundeansvarlig i Aftenposten, Madeleine Reuterdahl.

Powered by Labrador CMS