Prisvinnende kreatører forlater TRY og går til nystartede Smeh
Vant gull for McDonalds, nå skal de hanke inn nye gull i Stordalen-byrå.
– Som nyoppstartet byrå kommer vi til å ha mye å bevise, men vi har klokkertro på den måten Smeh skal jobbe på, sier Thomas Eltvik i en pressemelding fra Smeh.
Torstein Skogedal (35) og Thomas Eltvik (33) har jobbet som team siden 2010. De var med å starte opp reklameavdelingen i Anti, før de gjennom åtte år i Nord DDB innkasserte flere gull i Gullblyanten, to Grand Prix i ANFO Effekt og gjorde seg bemerket i Cannes Lions.
Etter halvannet år i Try er de nå med på å etablere reklamebyrået Smeh.
De to jobbet med Smehs byråleder og kunderådgiver Aleksander Hetland, som kommer fra Nord DDB.
Sammen var de teamet bak de prisvinnende McDonald’s-kampanjene «Stjel våre ansatte», «Stolte produsenter av «junkfood»», «Take away your takeaway» og «Ikke heng på McDonald’s», der sistnevnte kampanjen vant gull både i årets Gullblyanten og Anfo effekt.
Den fjerde ansatte i Smeh er partner og prosjektleder Vilje Mohn, som også kom fra Try, der hun hadde ansvar for flere av byråets største kontoer. Mohn har allerede jobbet i Smeh siden før sommeren.
Smeh teller fire personer fra oppstarten, men byråleder Aleksander Hetland sier i pressemeldingen at de allerede er i full gang med å hente inn flere folk.
– Oppstarten vært både arbeidsom og lovende. Vi har fått inn noen kunder og kommer til å ansette flere folk i tiden fremover. Med backing fra Storm og Petter Stordalen har vi en kjempemulighet til å hente inn de aller beste folkene fra start, slik at vi vet at vi har grunnlaget for å satse videre utover høsten, sier Hetland.