MFO-lederen: – Vi kan nå mye lenger enn bare Oslo og Østlandet
Daglig leder, Ida Cecilie Wille, gleder seg til høsten. Etter hvert kan MFO også bevege seg utenfor hovedstaden.
Torsdag forrige uke arrangerte Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) «SoMe-frokost».
Kinosalen på Klingenberg kino i Oslo, som har en kapasitet på 400 mennesker, var nesten fullsatt.
På menyen var flere foredragsholdere, deriblant byråleder i Elg, Tonje Hallén Askim, Mussa Dagnew og Ida Håkonsrud fra Ice, og Cecilie Sørum Eriksrud fra Max Social.
– Dette var første frokostmøte for høsten, og i gjennomsnitt skal vi ha slike møter én gang i måneden, sier daglig leder i MFO, Ida Cecilie Wille, til KOM24.
Flere fulgte med
Markedsføringsforeningen i Oslo har ikke bare medlemmer i Oslo. Om lag 500 fulgte også arrangementet på en direktesending.
– Derfor kunne jeg ikke bare si «god morgen, Oslo» i dag. Jeg kunne si «god morgen, Norge», fordi medlemmer fra foreningene i Kristiansand, Trondheim, Bergen og Stavanger fulgte også med, sier Wille.
For MFO sin del handler disse frokostene om å levere på det de har lovet medlemmene sine at de skal levere på.
– Vi leverer på vårt verdiløfte. Det innebærer at vi skaper møteplasser der medlemmene våre kan ha hyggelige samtaler og utveksle kunnskap. Humor er også viktig, da mye av det vi jobber med i hverdagen er litt tungt og teoretisk.
– Vi ønsker å kombinere dette med teorien, slik at det blir en opplevelse å delta. Da må vi ha folk på scenen som virkelig brenner for det de formidler, sier Wille.
Mye som skjer
Utover høsten vil de også ha flere arrangementer, i tillegg til frokostmøtene.
Det aller største er «Kanalbattle» i oktober, der ti utvalgte kanalrepresentanter får ti minutter hver til å pitche mulighetene som ligger i deres kanal.
– Det er et vidt spenn i det vi tilbyr gjennom et år. Alt fra Frokostmøter som dette til kurs, webinarer og heldagskonferanser. Dagens frokost var en veldig inspirerende start på høsten, og i den litt tøffe verdenen vi lever i, så tror jeg det er enda viktigere å skape arenaer hvor folk kan søke sammen både faglig og sosialt, sier Wille.
Og selv om medlemmer i andre deler av landet kan følge med på nett, har hun også et ønske om å fysisk besøke andre steder.
– Jeg vil gjerne kalle oss Markedsføringsforeningen i Norge, fordi vi gjennom digitale kanaler kan nå så mye lenger enn bare Oslo og Østlandet. Landet vårt blir jo bare mindre og mindre og det er en glede at så mange følger oss fra hele landet.