MFO lanserer nytt program for nyansatte i bransjen
Har fått med seg flere samarbeidspartnere.
Markedsføringsforeningen i Oslo lanserer et nytt program for nyansatte i bransjen. Det kommer fram i en pressemelding.
I kraft av sin rolle som forening for hele markedsføringsbransjen vil MFO legge til rette for et godt samspill mellom de ulike aktørene, gjennom et helt nytt program kalt; ‘MFO Onboarding - en introduksjon til bransjen’
Tredagers intensivkurs
Programmet gjennomføres for aller første gang 5. - 7. september 2023 som et tredagers intensivkurs hvor 30 deltakere får besøke spennende aktører i bransjen og lære hvordan de jobber, samt hvordan de selv skal manøvrere i bransjen.
Blant samarbeidspartnerne MFO har fått med seg finner vi både byrå, medier, annonsører og andre foreninger. Vipps, ANFO, TikTok, dentsu, Per Høj, Adform og Markedssjefene er blant bedriftene som skal bidra med sin kompetanse denne høsten.
Et manglende tilbud i bransjen
Hanne Eilen Lohne, Director Business Strategy i Schibsted og nestleder i MFO-styret, er en av ildsjelene som står bak organiseringen av det nye programmet.
– Jeg skulle ønske MFO Onboarding eksisterte da jeg som nyansatt i byrå følte meg som et stort spørsmålstegn når mine nye kollegaer kastet rundt seg med trebokstavforkortelser og andre ord jeg aldri tidligere hadde hørt.
– Jeg er også overbevist om at nettverket du bygger deg, på tvers av bransjen, ved å delta på et onboardingprogram i regi av MFO, vil være noe du tar med deg videre i karrieren din. Det er rett og slett en flying start, sier Lohne.