Kristian Schøning-Kristiansen blir ny kreativ leder i Hyper
Etter ett år i rollen som direktør for strategi og merkevare i Hyper, går Kristian Schøning-Kristiansen nå over i rollen som kreativ leder.
Det melder Hyper i en pressemelding.
– Et tydelig strategisk grep for å styrke båndene mellom strategisk tenkning og kreativ utførelse, sier byråleder Anders Waage.
Siden Anders Waage kom inn som byråsjef i 2022, har Hyper gjennomgått store endringer.
Flere nye kunder og ansatte har kommet inn dørene, og Hyper har et tydelig mandat som Ahead sitt kreative kraftsenter.
– Alle som har jobbet med Kristian vet hvor sterkt han brenner for kreativitet og idéutvikling. Han har en track record få andre i bransjen kan vise til, og erfaring og kompetanse som gjør at han passer perfekt inn i rollen som kreativ leder, sier Waage.
Hyper skriver i pressemeldingen at de tror på en helhetlig tankegang, og de har selv utviklet et metodeverk som de kaller for Hypermetoden, som bygger verdi for merkevarer over tid.
Byrået skriver at de ser allerede gode resultater av grepene som har blitt gjort til nå, og med Schøning-Kristiansen i spissen vil de skape enda mer begeistring og resultater for både ansatte og kunder.
– Dette skiftet til kreativ ledelse er ikke bare en ny retning for meg personlig, men også for Hyper. Vi er i ferd med å omdefinere hva det betyr å være et kreativt byrå i dagens marked, og jeg ser fram til å lede veien med et team som er like dedikert til innovasjon og kreativitet som meg, sier Schøning-Kristiansen og legger til:
– Nå bygger vi en kultur hvor kreativitet næres av strategisk forståelse. Hvert kreative hode hos Hyper oppfordres til å dypdykke inn i strategiene til merkevarene vi jobber med, og dette skaper et miljø hvor vi alle kan bidra, feile og vokse sammen. Det er denne delingskulturen og denne felles forståelsen som vil gjøre oss i stand til å levere banebrytende arbeid fremover.