Ahead Group lanserer performance-byrå
Med det nye performance-byrået Clay skal Ahead stille enda sterkere i konkurranse mot de største byrånettverkene.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det er utrolig gøy å bli eget byrå med denne fine gjengen. Vi har jobbet lenge sammen i Oculos, og har mange flotte kunder og et metodeverk vi tar med oss videre. Det er mye spennende som skjer i Ahead og vi gleder oss til mer samarbeid på tvers, nå som alle selskapene er samlet under ett tak i Telegrafen, sier Hanne E. Serck-Hanssen i en pressemelding.
Det er hun som skal lede performance-byrået Clay, som skilles ut fra markedsføringsbyrået Oculos i Ahead-gruppen.
Administrerende direktør i Ahead Group, Kjetil Botten Skogly, er stolt av å etablere det nye miljøet som bidrar til et mer komplett tilbud.
– Performance har blitt en nøkkeldisiplin i kommunikasjonsfaget. Denne satsingen er avgjørende for at gruppen skal kunne ta en attraktiv posisjon i markedet og konkurrere med de største byrånettverkene.
Resultatbasert markedsføring
Et performance-byrå kan velge å gå i mange retninger. Clay skal være tilpasningsdyktig og endringsvillig for å oppnå resultatbasert markedsføring.
– Clay skal levere helhetlig performance-kompetanse og god rådgivning. Vi har store ambisjoner og har allerede startet arbeidet med å innhente nye kunder og nye medarbeidere. Målet er å bli åtte flere ansatte i år, og det skal vi klare, sier Serck-Hanssen.
Hun har tidligere erfaring som HR-direktør i Kirkens Nødhjelp og byråerfaring fra EvokedSet, Redink og sist Oculos. Hun er svært fornøyd med den engasjerte og flinke gjengen.
– Clay består av 12 aktive spesialister, innholdsprodusenter og rådgivere, som både utfyller hverandre og samarbeider som en enhet. Vi størkner ikke i fastlåste spor, men knar og former de beste løsningene for å finne vekstpotensial – vi heter jo tross alt Clay.