Tar med seg norsk konsept og lanserer i Stockholm
– Lokal kompetanse og tilstedeværelse er viktig når vi jobber med digital markedsføring.
– Gjennom det siste året har vi gjennom våre svenske byråer merket en økt interesse for digital distribusjon i også i det svenske markedet. Vi lanserer derfor nå Clay også i Sverige, sier leder for Clay i Norge Hanne E. Serck-Hanssen i en pressemelding.
Clay ble først etablert som Ahead Groups satsning på performance marketing og digitale mediekjøp i Norge sommeren 2022.
Byrået har vokst raskt og teller nå 16 ansatte i Oslo.
Etter etablering av CRM og Mar-tech byrået Oculos i Sverige i fjor sommer markerer dette det andre byrået som grupperingen etablerer i Stockholm på kort tid.
– Det at Clay nå får en tilstedeværelse i Sverige er veldig positivt for oss og for våre kunder. Lokal kompetanse og tilstedeværelse er viktig når vi jobber med digital markedsføring. Ingen markeder er like, og våre nordiske kunder vil med dette få et enda bedre tilbud, sier Serck-Hanssen i pressemeldingen.
Det svenske byrået teller ved oppstart sju ansatte.
Clay er en del av Ahead Group. Byrågrupperingen består i Norge av byråene Oculos, Hyper, Clay, Elg, Pop, Nova Vista, Varejo og WergelandApenes.
Byrågruppen har 175 ansatte som jobber sammen i «Telegrafen» i Oslo sentrum.
Ahead Group Norway omsatte i fjor for ca 350 millioner kroner i Norge.