Navnebytte i HyperRedink: – To navn er ett for mye
Varsler samtidig en ny strategi for selskapet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
For snart to år siden fusjonerte creative tech-byrået Hyper og content-byrået Redink, og ble til HyperRedink. Nå får byrået nytt navn.
- Vi valgte å beholde begge navn en stund, men det har aldri vært meningen at dette skulle bli en varig løsning. To navn er ett for mye. Nå har vi en ny strategi for selskapet, og vi har tatt klare valg når det gjelder retningen fremover, forklarer byråleder Henriette Leikanger i en pressemelding.
Byrået, som fra i dag får navnet Hyper, har i dag 54 ansatte og jobber med mange av Norges største annonsører.
– Hos oss har vi smeltet sammen fagmiljøene for reklame og innholdsmarkedsføring og utviklet en ny arbeidsmetode. Den tar utgangspunkt i en klar overbevisning om at oppmerksomhet alene ikke er nok. Vi må tenke konvertering helt fra starten av den kreative prosessen og ha med oss det konseptuelle i alle deler av kundeopplevelsen. Dette er vår måte å jobbe på, vi kaller det Hyper-metoden. Vi skal være sikre på at vi leverer kreativitet som faktisk virker, sier hun videre og legger til:
– For kreatørene er dette en annerledes måte å jobbe på, og det stiller andre og større krav til konseptene som skal utvikles, derfor oppleves det også som veldig utfordrende og moro. Denne metodikken sparer kundene for mye tid senere i prosessen, blant annet i samarbeidet med mediebyråer, og gjør løsningene mer treffsikre og effektive.
– Jobbe mer helhetlig
«Gamle» Hyper har gjennom årene høstet anerkjennelse for ulike kampanjer og løsninger. Redink posisjonerte seg tidlig som Norges ledende content-byrå.
I løpet av det siste halvannet året har altså de to byråene funnet ut hvordan de kan lære av hverandre og skape nye arbeidsprosesser der ulike fagressurser jobber sammen.
– Selv om Redink blir borte fra navnet vårt, er vi fortsatt helt rå på content-faget. Med alt hva det innebærer av SEO-kompetanse, kanalforståelse og målgruppekunnskap. Medielandskapet og forbrukertrendene endrer seg, da må også markedsføringen gjøre det. Vi kan ikke lenger la et kreativt team motta en brief, for så å låse seg inne på et rom og jobbe ut løsningen. Vi må jobbe mye mer helhetlig med kommunikasjonen, og sikre at vi ivaretar målgruppens behov i alle faser av kundereisen, sier Leikanger.
– Utfordre de kjente
I meldingen opplyses det om at Hypers datterselskap i Bergen vil beholde Redink-navnet.
Reklamebyrået er en del av Ahead Group Norway som også består av byråene Oculos, Nova Vista, RetailHouse Varejo og Elg. Som en del av det nordiske Ahead-nettverket leverer gruppen også løsninger innen strategi, kreativitet, content, PR, CRM, marketing-teknologi og customer experience i hele regionen.
Leder for Ahead Group, Kjetil Botten Skogly, sier at reposisjoneringen av Hyper er det ferskeste beviset på en offensiv strategi for årene som kommer.
– Vi skal utfordre de kjente byrånettverkene ved å tenke nytt og annerledes, sier han i samme melding.