Mynewsdesk implementerer AI inn i verktøyet sitt
Mynewsdesk lanserer nå Content AI – en tjeneste som skal forenkle og automatisere prosessen for å lage innhold.
Det nye produktet er basert på teknologien fra Open AI, og er en del av en større satsing på AI som Mynewsdesk for tiden gjør.
Det melder Mynewsdesk i en pressemelding.
Mynewsdesk tilbyr allerede «Content AI» til et par beta-kunder.
Planen er å rulle ut det nye produktet på bred front om kort tid.
Målet med investeringen er at Mynewsdesks kunder raskere og enklere skal kunne lage innhold, som for eksempel pressemeldinger.
Ved hjelp av det nye produktet, basert på GPT-3 som har fått mye oppmerksomhet den siste tiden, vil kundene automatisk kunne generere utkast til nye pressemeldinger, blogginnlegg eller nyhetsartikler direkte i Mynewsdesks verktøy.
– Ved hjelp av det nye produktet, basert på GPT-3 som har fått mye oppmerksomhet den siste tiden, vil kundene automatisk kunne generere utkast til nye pressemeldinger, blogginnlegg eller nyhetsartikler direkte i Mynewsdesks verktøy, og spare både tid og penger, sier Sara Manding Holm, Chief Product Officer i Mynewsdesk i pressemeldingen.
Hun peker på at dette er fortsatt et beta-produkt, og de vil utvikle det fortløpende, ettersom de lærer mer om hvordan kundene bruker den nye teknologien.
Mynewsdesk har identifisert de vanligste typene pressemeldinger som bedrifter sender ut og laget maler for dem.
Brukeren fyller ut visse data og den nye tjenesten lager ved hjelp av AI et tekstutkast som kommunikatøren kan bruke som utgangspunkt for egen skriving eller alternativt generere for et nytt utkast.
– Vi har brukt AI på ulike måter i plattformen vår i lang tid. Det at vi nå bruker teknologien for å hjelpe kundene våre med å lage innhold er i tråd med en langsiktig investering vi gjør i AI. Jeg personlig er overbevist om at AI vil hjelpe kommunikatører i fremtiden på en rekke måter, sier Louise Barnekow, administrerende direktør i Mynewsdesk.