Sigurd Solberg forlater Atyp – går til DNB Creative
Skifter side på bordet etter 20 år.
– Jeg opplever at reklamebransjen har endret seg mye de senere årene. Det er ikke lenger gitt at de spennende kommunikasjonsoppgavene ender hos reklamebyråene, de løses vel så gjerne internt hos kunden, sier Solberg i en pressemelding fra DNB Creative.
Han har nå forlatt byråbransjen.
Solberg kommer fra stillingen som kreatør og partner i reklamebyrået Atyp, og har erfaring fra byråer som McCann, TRY og Los & Co.
DNB Creative er DNBs in-house byrå, og ligger under divisjonen for Konsern Merkevare, Marked og Salg.
– Reklame har blitt mer fragmentert. Nå er det alle de små flatene som preger merkevaren, ikke den lange profilfilmen. Da blir det også mer spennende å jobbe med én bedrift over tid, fremfor mange av og til, sier Solberg i pressemeldingen.
Seksjonsleder Cecilie Lyse Hørthe mener at et sterkt faglig internmiljø er viktig for bedriftens totale markedsføring.
– I DNB Creative har vi bygget et kompetent og hyggelig kommunikasjonsmiljø. Her kan vi lage alt fra konsepter og design, til filmer og arrangementer. Oppgavene favner både B2C og B2B, og arbeidsformen har en rekke fordeler som settes pris på rundt om i konsernet.
Selv om DNB Creative løser stadig flere oppgaver, vil det også fremover være et stort behov for hjelp fra eksterne byråer, forteller Divisjonsdirektør for Konsern Merkevare, Marked og Salg, Aina Lemoen Lunde.
– Vi kommer fortsatt til å benytte dyktige byråer i mye av markedskommunikasjonen vår. Det er både sunt og nødvendig å sparre med og bli utfordret av miljøer som ser oss fra utsiden, og som har erfaring på tvers av flere bransjer og virksomheter.
– Samtidig ser vi at mange oppgaver løses effektivt og vel så bra med ressursene vi har på huset. Derfor har vi styrket DNB Creative med flere nyansettelser i den siste tiden. Og med Sigurd på plass har vi også fått en tekstforfatter med solid reklameerfaring. Det er vi glade for, avslutter Lemoen Lunde.