DNB håper mange kaster seg på innsamlingskampanjen de har satt i gang.

DNB lager innsamlingskampanje for UNICEF: – Vil gjøre det enklere å bidra

Lar UNICEF bruke deres kommunikasjonskompetanse.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– En av våre styrker er å engasjere bredt, gjennom kommunikasjon og dialogen vi har med over to millioner DNB-kunder. Den kompetansen og kapasiteten har vi nå gitt til UNICEF.

Det sier markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde.

24. februar gikk Russland til angrep på Ukraina og millioner av mennesker er nå drevet på flukt. Bare noen dager etter angrepet ble DNB, og flere andre, kontaktet av UNICEF om å bidra med hjelp til barn i Ukraina.

Banken har nå bidratt med fem millioner kroner, men hjelpen stopper ikke der.

– Derfor har markedsavdelingen kastet seg rundt, og gjennom uken produsert en nasjonal innsamlingskampanje for UNICEF – som vi kjører bredt ut til hele Norge. Håpet er selvfølgelig at det kan bidra til å gjøre det enda enklere å bidra, for alle som nå sitter rundt om i landet og ønsker å hjelpe barna i Ukraina, forteller Lunde.

De har og fått ekstern hjelp av Emma Steinbakken som stilte opp på kort varsel for å synge den sarte vuggevisen og donerte honoraret sitt, og Pol som har jobbet sent og tidlig med kampanjen.

– Mandag starter vi også en bedriftsdugnad via LinkedIn, for å engasjere enda flere i næringslivet til å bidra. Her må gjerne markedsavdelinger ta kontakt med oss om de ønsker å delta eller få vite med om bedriftsdugnaden, sier hun.

I UNICEF setter de stor pris på bidraget fra banken. De mener at DNBs bidrag vil kunne gi flere hundre tusen barn hjelp til å bearbeide traumer, få mulighet til å gå på skole, trygge pusterom og grunnleggende helsetjenester de må ha for å overleve.

– Denne gaven utgjør en forskjell og vil gi barn i Ukraina og på flukt håp om en bedre fremtid. UNICEF er derfor dypt takknemlige og stolte over at DNB gir oss denne muligheten, sier Kristin Oudmayer, Direktør for barns rettigheter og bærekraft

Camilla Viken, Generalsekretær i UNICEF Norge, kaller gaven fra DNB for generøs og sier at det er ekstra gledelig at DNB lanserer en landsomfattende kampanje for å engasjere nordmenn og samle inn penger til UNICEF sitt arbeid i Ukraina

Powered by Labrador CMS