– Jeg synes det er veldig spennende å skulle lede sponsarbeidet til en så sterk merkevare, sier Pernille Wangsmo Melvold.

Pernille er ny sponsor­sjef i DNB: – Gull verdt

Pernille Wangsmo Melvold har jobbet med spons i DNB i et snaut år - nå har hun sponsorsjef.

Publisert

– Vi er svært glade for at Pernille er med på laget. Hun har et sterkt strategisk og kommersielt hode som kommer godt med når vi nå skal fortsette å utvikle sponsstrategien vår, sier leder i seksjon Marketing og Kundeverdi, Erik Krogh, i en pressemelding.

Pernille Wangsmo Melvold startet i DNB i juni 2022 og har siden oppstart arbeidet med spons og partnerskap. Nå har hun formelt overtatt rollen som sponsorsjef (Fagansvarlig spons), en rolle som har ansvaret for konsernets sponsstrategi og -portefølje.

Får sette sitt preg

Melvold vil fremover ha sterkt fokus på hvordan DNB videreutvikler og integrerer spons ytterligere sammen med øvrig markedsføring, og tilhører avdelingen som ledes av Krogh.

– Hun har i tillegg mange års erfaring med forhandling av gode avtaler, som er et viktig fundament for gode sponssamarbeid.

Melvold kom til DNB med sterk faglig kompetanse etter lang fartstid fra Orkla (15 år), hvor hun har innehatt flere roller. Blant annet de siste fem år som mediesjef Norge, hvor hun var med å styre medieinvesteringene til merkevarer til flere av Orklas mest kjente merkevarer.

F.v. markedsdirektør, Aina Lemoen Lunde, sponsorsjef Pernille Wangsmo Melvold, og leder Marketing og Kundeverdi, Erik Krogh.

– Jeg synes det er veldig spennende å skulle lede sponsarbeidet til en så sterk merkevare. Litt ekstra gøy er det også å komme rett inn i arbeidet med ny strategi og kunne være med å legge preg på tiden fremover. Målet vårt er å få god effekt ut av alle avtaler, og at samarbeidene vi inngår treffer godt på strategi og våre verdier, sier Melvold.

Spons favner bredt

En viktig del av arbeidet til DNB med sponsoratene er aktiviseringen.

– Vi ser at vi skaper mest verdi fra våre sponsorater når de engasjerer like mye hos våre partnere som hos oss, kombinerer samfunnsansvar, kundebehov og kommersielle mål, samt aktiviseres utover tradisjonelle sponsvirkemidler. Dette gjør også at spons som fag favner veldig bredt – og her er Pernilles erfaring gull verdt, avslutter markedsdirektør, Aina Lemoen Lunde.

Torsdag gikk Sponsor- og Eventprisen av stabelen, og DNB stakk av med tre priser.

Powered by Labrador CMS