DNB henter fem nye til markedsavdelingen
– Dette er skikkelig «360»-jobber og da er vi ekstra glade for å få kollegaer som har erfaring fra en rekke fagdisipliner og bransjer, sier Aina Lemoen Lunde.
– DNB.no er et av Norges største nettsteder, og i løpet av året har store deler av Norge vært innom. Det betyr at vi også treffer et bredt spekter av målgrupper, noe som gjør at vi trenger solide markedsførere som kan håndtere data på en klok måte og kjenne de juridiske rammene.
– Samtidig som vi skal klare å lage pedagogisk og engasjerende innhold, sier sjefsredaktør i DNB, Therese Glemmestad Kvale, i en pressemelding.
Krever teft og struktur
DNB har styrket markedsavdelingen med fem nye CXM-markedsførere, som dekker fagfelt som performance, innholdsproduksjon, SEO-optimalisering med mer. Sentralt i kommunikasjonen står samspillet mellom bankens egne kanaler kjøpte kanaler.
– CXM-markedsføring krever både kommersiell teft, kreativitet og struktur, i tillegg til sterke kommunikasjonsevner. Dette er skikkelig «360»-jobber og da er vi ekstra glade for å få dyktige kollegaer som til sammen har erfaring fra en rekke fagdisipliner og bransjer, sier direktør for Konsern Merkevare, Marked og Salg, Aina Lemoen Lunde.
Henter fra flere bransjer
Janne Elisabeth Strøm har erfaring som teamleder i Hurtigrutens globale eCommerce-avdeling med ansvar for digitale salgskampanjer og konvertering. Hun har jobbet flere år i NSBs digitale enhet med optimalisering av web-innhold, analyse og utvikling av nye prosjekter, vært fagansvarlig for SEO og SEM, vært fagsjef for Content Marketing i Gjensidige m.m. Hun har Master innen kommunikasjon, markedsføring og strategi.
Maja Hermanstad Flaathe har jobbet som TV-regissør og produsert store folkefavoritter som The Voice, Camp Kulinaris og Robinsonekspedisjonen. Hun har også jobbet som prosjektleder og regissør i markedsførings- og innholdsbyrået Sesong 1, med blant annet Verdensdagen for psykisk helse og Spellemannsprisen.
Simen Langseth har Bachelor i Markedsføring og Salgsledelse og har drevet sitt eget markedsføringsbyrå der han jobbet med aktører som Etisk Handel Norge, UiO og Fygi. Her jobbet han bredt med både webutvikling, innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, annonsering og rådgivning. Nå sist kommer han fra det svenske firmaet KUNDO.
Ida Priganica har tidligere jobbet med digital markedsføring i både In Sight og Flyr, og har en mastergrad i strategisk markedsføringsledelse fra BI.
Katarina Wold Andersen startet karrieren i DNBs SoMe-team i 2016, før hun ble webredaktør og performanceansvarlig. Deretter har hun testet vingene sine hos Red Bull, som Content og Performance-spesialist, før hun via byråsiden kom tilbake til DNB.