Handelsbankens markeds- og kommunikasjonsavdeling dobles
Handelsbanken rekrutterer markeds- og kommunikasjonsmedarbeidere med erfaring fra de største konkurrentene.
Handelsbankens markeds- og kommunikasjonsavdeling dobles i løpet av få måneder.
– Både banken og avdelingen har løftet ambisjonene vesentlig, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Lars N. Sæthre i en pressemelding og fortsetter:
– Handelsbanken er på en offensiv vekstreise. Vi utvikler nye tilbud til kundene, vant de viktige avtalene med Akademikerne Pluss og Tekna – og skal fremover ta en mye tydeligere posisjon i markedet.
De nye navnene
Til denne markeds- og kommunikasjonsjobben trenger de enda flere folk.
Nina Hasle, ansatt som ansvarlig for event, kommer fra tilsvarende stilling i Danske Bank. Hun har tidligere jobbet i DNB, og tiltrer ny rolle fra 1. januar 2024.
Ellen Kathrine Sveen, som kommer fra en stilling som UX-designer i Boligmappa og tidligere senior content manager i DNB, blir webkoordinator fra samme dato.
Roy Christian Andersen er ansatt som ansvarlig for videoproduksjon. Han kommer fra tilsvarende stilling i Nordea, og starter 1. februar.
Puja Agarwl er ansatt som senior markedsfører og startet sin stilling den 20. november, etter å ha vært markedssjef i Coop Extra.
Daniel Gauslaa blir ansvarlig for sosiale medier fra 1. februar. Han kommer fra stilling som innholdsprodusent i Dagens Næringsliv. Han har også tidligere jobbet i Handelsbankens markeds- og kommunikasjonsavdeling.
Tidligere i høst har avdelingen også ansatt to ledere:
I oktober ble Silje Bjerknes Løken ansatt som markedssjef, med erfaring fra utviklingen av Nordea-konsernets merkevareplattform.
Samtidig ble Kristian Ralger forfremmet til kommunikasjonssjef etter å ha vært innholdsansvarlig.
Høy interesse
Det var mellom 80 og 200 søkere til hver av de ledige jobbene.
– Det var utrolig gøy med så stor interesse for å jobbe i Handelsbanken. Vi kunne virkelig velge på øverste hylle, sier Sæthre.
Handelsbanken har benyttet Hodejegerne som støtte i rekrutteringsprosessen.