Nicklas gjør comeback i TV 2 - er ny kommunikasjonsansvarlig for sport
– I denne stillingen får jeg kombinere min store lidenskap for sport og idrett med faglig kunnskap og erfaring.
– TV 2 har store ambisjoner for sportssatsingene fremover, og derfor er vi spesielt glade for at Nicklas er tilbake på hjemmebane, sier direktør for merkevare og markedsføring i TV 2, Albert Arli, i en pressemelding.
Nicklas Storeng Smelror trer inn i rollen som kommunikasjonsansvarlig for sport, i TV 2s Marketing-avdeling.
– Han er en sterk fagperson, kjenner TV 2 godt fra før, og har med seg relevant erfaring innenfor strategi og kommunikasjon som vi gleder oss til å jobbe videre med.
Vender tilbake
Som en del av TV 2s økte satsing på norsk idrett skal Smelror jobbe strategisk og operativt med å skape oppmerksomhet rundt mediehusets sports- og idrettsrettigheter, og hovedsatsingen «Hjemmebanen for norsk idrett».
Han har tidligere jobbet elleve år i TV 2, i sentrale roller i nyhetsorganisasjonen. De siste årene har han jobbet som seniorrådgiver i Geelmuyden Kiese og PR Project Manager i Viaplay.
– Det er med stor glede og entusiasme at jeg vender tilbake til TV 2. I denne stillingen får jeg kombinere min store lidenskap for sport og idrett med faglig kunnskap og erfaring. TV 2 er selve hjemmebanen for norsk idrett. Og med Toppserien nå i helga, og Eliteserien om noen uker, er endelig norsk fotball tilbake, sier Smelror.
Vil bli hjemmebane
Som legger til at han gleder seg stort til å jobbe tett med interne krefter for å gjøre TV 2s sportsrettigheter enda mer tilgjengelig og kjent.
Stillingen vil være tett knyttet til TV 2s store portefølje av sportsrettigheter. Fra 2023 overtok mediehuset rettighetene til norsk fotball, og med mål om å bli hjemmebanen for norsk idrett har TV 2 en fullspekket rettighetsportefølje med norsk hockey, håndball, basketball, volleyball og innebandy.
Smelror startet i stillingen i mars.