Aleksandra Dybdahl Holthe er Lykos første norgessjef.

Går fra rollen som marketing manager til å bli norgessjef

Aleksandra Dybdahl Holthe er ny norgessjef i Lyko.

Publisert

Aleksandra Dybdahl Holthe er ny norgessjef i kosmetikk-kjeden Lyko. Hun kommer fra rollen som marketing manager i samme selskap.

I en e-post til KOM24 skriver hun at hennes fokus som norgessjef vil være på de kommersielle mulighetene i markedet:

– Det vil si identifisere områder for vekst i form av økt salg og lønnsomhet, videreutvikle behov og muligheter for teamet og lokale partnere, og sikre at merkekjennskapen øker i tråd med våre markedsinvesteringer. 

Akkurat hvordan de skal gå til verks for at merkekjennskapen skal øke, og hvilken markedsstrategi de skal lene seg på fremover, er det marketing manager sammen med resten av markedsteamet som avgjør, skriver Dybdahl Holthe.

Ny rolle

Hun er den første som blir norgessjef i Lyko, der hun har jobbet siden august i 2020.

– Det finnes ingen satt oppskrift å følge her. Jeg får altså være med og forme rollen selv, hvilket jeg i seg synes er veldig spennende. Jeg får også muligheten til å påvirke i det som er et ganske spennende skifte for Lyko. 

De har hovedkontor i Sverige, og åpnet sin første butikk i Norge i 2021.

– Målet er å bygge en lokalt forankret organisasjon som skal fortsette å springe i høyt tempo, og som fueles av en robust sentral organisasjon i Sverige. Vi skal bli enda mer lokalt relevante i alt vi gjør for de norske kundene våre, og det er et oppdrag jeg gleder meg til å ta fatt på, skriver Dybdahl Holthe.

– Vil savne masse

Hun har erfaring med å bygge opp digitale beauty brands, både i Lyko og i L´Oréal før det.

Dybdahl Hotlthe skriver at hun helt klart vil savne deler av jobben som marketing manager. Blant annet den direkte oppfølgingen av markedsteamet.

– Heldigvis blir de ikke helt kvitt meg Jeg har jo et hjerte som brenner litt ekstra for markedsføringsfaget, så det har jo vært en drøm å få jobbe med en så leken merkevare, i en kategori mange har mye følelser rundt. 

I tillegg vil hun savne all den kreative jobbingen og storytellingen.

– Det har vært litt av en merkevarereise, og det har vært utrolig givende og lærerikt å være en del av den.

Powered by Labrador CMS