Morten Dalsmo får markedsdirektørstilling på SINTEF
Styrker SINTEF sitt lederteam ved å utnevne Morten Dalsmo til konserndirektør for kunder og marked.
– Jeg er svært motivert for å ta fatt på dette arbeidet og gleder meg til å tre inn i denne nye stillingen. Arbeid med kunder og marked ligger mitt hjerte nær, og med SINTEFs sterke merkevare er det er stort potensiale, sier Dalsmo selv i en pressemelding fra SINTEF.
Han har ledet SINTEF Digital i syv år, og bringer med seg betydelig erfaring og innsikt i organisasjonens virksomhet.
Han vil forsterke den strategiske kundedialogen og samarbeidet med eksisterende og potensielle nye nøkkelkunder.
– Mortens omfattende erfaring innen salg og strategisk kundedialog har vært avgjørende for vårt valg om å satse på denne rollen. Hensikten er å styrke vår evne til en koordinert strategisk kundedialog som skal bidra til målet om samskaping med kunder og koble deres behov til forskningsfronten, som er sentralt i SINTEFs målbilde, forklarer konsernsjef Alexandra Bech Gjørv.
–Vi befinner oss i en tid med stort fokus på digital teknologi og taktskifte, og der økonomisk press har ført til endringer i rammebetingelser som utfordrer vår posisjon. Derfor har vi besluttet å jobbe mer målrettet med vårt marked og våre kunder som vi mener trenger et sterkt forskningsinstitutt for å lykkes med den grønne, digitale og sirkulære omstillingen, sier hun.
Morten Dalsmo går over i den nye rollen 1. desember. Samtidig vil stillingen som konserndirektør og instituttleder for SINTEF Digital bli lyst ut.
Forskningssjef Trond Runar Hagen er konstituert direktør til stillingen besettes permanent.