GK ble mestvinnende byrå på CMA igjen – se alle de norske vinnerne her!
– Over all forventning, sier byråsjefen selv
– Vi gledet oss stort over god spredning på tvers av kontorene våre da nominasjonene kom, og så er det veldig, veldig hyggelig at sluttresultatet også viser et sterkt, skandinavisk GK-avtrykk, sier Ole Henrik Stubberud, kreativ leder i Geelmuyden Kiese.
Han jubler over at byrået sikret seg hele seks gull, to sølv og to bronse under årets International Content Marketing Awards.
– Over all forventning
Byrået sikret seg blant annet hele fire gull for kampanjen «Jævla fitesjærring» for Arbeidstilsynet.
Kampanjen retter søkelyset på arbeidsmiljø i undervisningssektoren.
I tillegg vant «The UnSustainability Report» ett gull og to sølv, mens «The Pulse» for Yara International tok gull i kategorien Best Imagery og en bronse i Best Use of Data & Insight, og «Growing by daring to be different» for Vaillant vant bronse i kategorien Best Consumer.
«Jævla fitesjærring» og «The Pulse» er arbeider fra det norske GK-kontoret, mens «Growing by daring to be different» er utviklet i GK Sverige.
– Å forsvare posisjonen som mestvinnende byrå i CMA for sjette gang er over all forventning. Vi er tross alt opp mot store, internasjonale contentmiljøer med baser i USA. Storbritannia, og Hongkong, sier Severin Roald, CEO i Geelmuyden Kiese Norge.
GK hadde på forhånd sikret seg hele 24 nominasjoner.
Men de var ikke det eneste norske byrået som sikret seg gull i CMA.
– Henger spesielt høyt
Hyper stakk av med to gull for deres jobb for Av-og-til. De sikret seg gull i klassene best use of influencer marketing og Best purpose-led content.
En jublende glad byråleder, Anders Waage sier at de er utrolig stolte over disse to gullene i CMA.
– Dette henger spesielt høyt for oss da vi alltid har som mål å utvikle helhetlige konseptuniverser som fungere på tvers av kanaler, og dette er en flott bekreftelse på at vi klarer nettopp det. Ikke minst er vi kjempeglade for at denne viktige saken får anerkjennelse, og vi må rette en stor takk til Av-og-til. En modig kunde som har er en drøm å jobbe med, sier han.
Maverix sikret på sin side gull til Visit Norway i klassen Best travel for deres kampanje From nowhere to Norway.
– Så stolt av flokken
– Et fantastisk godt samarbeid mellom Visit Norway og oss i Maverix. Vi jobber virkelig som en avdeling. Så stolt av flokken og det inspirerer til videre nytenkning og kreativitet, sier Maverix-sjef Linda Nordheim.
Hun kan fortelle at den sammen kampanjen og vant Digital Tourism Think Tanks Transformation Awards på torsdag også.
– Konkurransen der ute er stor og gang på gang klarer lille Norge å markere seg med sitt reiselivsarbeid, sier hun.
Anorak hadde to jobber på shortlist, men fikk ikke med seg gull hjem.