– Med skjerpet strategi og ny visuell profil skal Rosser og Norsk Dun gi nordmenn fabelaktig søvn.
– Med skjerpet strategi og ny visuell profil skal Rosser og Norsk Dun gi nordmenn fabelaktig søvn.

Rosser styrker merkevaren til Norsk Dun

– Med skjerpet strategi og ny visuell profil skal Rosser og Norsk Dun gi nordmenn fabelaktig søvn.

Publisert

Gjennom en stor og gjennomgripende leveranse, skal Rosser posisjonere Norsk Dun som en norsk håndverksbedrift og øke kjennskapen til merkevaren blant norske forbrukere.

Det melder byrået i en pressemelding.

En ny visuell profil skal gjøre merkevaren Norsk Dun mer gjenkjennelig. 

I tillegg til ny visuell profil har Rosser utarbeidet et merkevarehierarki, nytt reklamekonsept og en omfattende strategiprosess som lander i payoffen «Fabelaktig god søvn siden 1939» for Norsk Dun.

– Vårt mål med prosessen for Norsk Dun, er at det skal bli lettere for norske forbrukere å kjenne igjen merkevaren. Når norske forbrukere ser logoen til Norsk Dun, skal de vite at produktene er godt, norsk, bærekraftig håndverk i topp kvalitet, sier rådgiver og leder reklame i Rosser, Alf Gunnar Nilsen, i pressemeldingen.

Å jobbe lean har vært selve fundamentet i merkevareprosessen med Norsk Dun. 

Navnehierarki og visuell profil som gir tydelige retningslinjer vil lette hverdagen og gi Norsk Dun større effekt av kommunikasjonen. 

Arbeidsprosessen til Rosser har også vært lean, da Norsk Dun får hele leveransen ett sted – med ett fast team. Hele teamet har besøkt fabrikken på Mysen, og har dermed en felles og unik forståelse for håndverket som ligger bak ferdig produkt.

Kari Setsaas er administrerende direktør i Norvigroup som produserer Norsk Dun, og sier i pressemeldingen at de er svært fornøyd med prosessen de har hatt med Rosser.

 – Da vi skulle velge byrå, falt valget på Rosser fordi de hadde en god forståelse av merkevaren Norsk Dun og har en unik arbeidsmetodikk med Lean Marketing. Teamet har tenkt helt riktig og levert en merkevareprosess, reklamekonsept og visuell profil vi kjenner oss igjen i og er skikkelig stolte av. Vi gleder oss stort til å vise oss frem for norske forbrukere og gjøre det til en selvfølge å velge Norsk Dun, sier Setsaas.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS