Sofia Toll er ny CMO i ABAX.

Teknologiselskapet ABAX har hentet Sofia Toll fra Amazon

Er ny Chief Marketing Officer i selskapet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det føles fantastisk gøy å begynne å jobbe med det dyktige teamet i ABAX og videreutvikle en allerede sterk merkevare i bransjen. Selskapet har en sterk posisjon og en klar strategi fremover rundt datadrevne mobilitetsløsninger, hvor jeg kan bidra med min kompetanse innen programvare- og tjenestesalg, sier Sofia Toll i en pressemelding fredag.

En viktig kompetanse for vekst

Hun er hentet inn som my CMO for det norske teknologiselskapet ABAX, hvor hun vil lede en fremoverlent marked- og kommunikasjonsavdeling. Toll tiltrådte stillingen 1. februar, og vil også inngå i ledergruppen i selskapet.

Toll har mer enn 20 års erfaring innen IT og Tech, kommer fra det amerikanske skytjenesteselskapet Amazon Web Services, hvor hun var ansvarlig for AWS sin merkevareflytting i Europa. Hun har tidligere hatt ledende markedsroller i andre store teknologiselskaper som Telia og Microsoft.

– Jeg er veldig glad for å få Sofia inn i ABAX. Hennes lange erfaring med kommunikasjon, langsiktig merkevarearbeid og forståelse for teknologibransjen vil være en utrolig viktig kompetanse i vår fortsatte vekstreise, sier administrerende direktør, Morten Strand.

Powered by Labrador CMS