Publicis styrker innholdsmiljøet med tre nye
Publicis eget innholdsmiljø, SHIFT, fortsetter veksten, og henter redaktør fra Schibsted Partnerstudio, innholdsprodusent fra Amedia og designer fra SMFB.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Med disse nyansettelsene styrker vi hele bredden av laget vårt. Fra strategi og redaksjonell ledelse til planlegging, produksjon og utforming av digitale, visuelle og unike innholdsopplevelser. Dette er kjernen i innholdsproduktet vårt, og både Hedda, Jenny og Thomas har egenskaper som kommer til å styrke våre leveranser fremover, sier Maria Egeland, innholdssjef i Publicis, i en pressemelding.
De siste månedene har det startet tre nye hos dem.
Hedda Marie Kaupang kommer sist fra Schibsted Partnerstudio, og går inn i stillingen som redaktør.
– I Publicis SHIFT får jeg kombinert kreativitet med redaksjonell faglig tyngde, som er den beste forutsetningen for å lage nyttig og relevant innhold. Her opplever jeg at vi har den beste riggen for å ta innholdsmarkedsføring til et nytt nivå, sier Kaupang i pressemeldingen.
Jenny Johnsen går inn i stillingen som innholdsprodusent. Hun kommer sist fra Amedia Innholdsbyrå, og ble hentet til Publicis etter anbefalinger fra tidligere faglærer for Digital Innholdsproduksjon på Fagskolen Kristiania.
– Med en stor variasjon av arbeidsoppgaver og kunder drar jeg nytte av hele bakgrunnen min innen journalistikk, film, tv, teater og radio. Jeg gleder meg stort til å utvikle meg videre i dette fagmiljøet, sier Johnsen.
Et viktig kompetanseområde for Publicis er utvikling og skalering av rik media-løsninger. Og til denne oppgaven styrker Publicis SHIFT laget med Thomas Olofsson til stillingen som digital designer. Han kommer sist fra SMFB og har tidligere jobbet som designer hos blant annet Schjærven og Forsvaret.
– Med teknologien i stadig utvikling vil grensene mellom innhold og design bli stadig mer flytende. Dette er en spennende utfordring, og jeg er glad for at jeg får være med å utvikle dette feltet sammen med Publicis, sier Olofsson.