GK vinner Amedias første «Tett På»
GKs kampanje for Opel er kåret til den beste reklamen i Amedia Marked sine lokale medier for første tertial.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Dette var vårens hyggeligste beskjed så langt! Og spesielt gøy med Opel som virkelig strakk seg langt for å nå ut med lokale annonser til nesten hver krik og krok av landet, sier kreatør i Geelmuyden Kiese Trygve A. Tønnessen, i en pressemelding onsdag.
GK vant årets første tertial i Amedias reklamekonkurranse «Tett På», som kårer den beste reklamen i lokale medier. Byrået vant med en kampanje for Bertel O. Steen/Opel Norge, og for nye Opel Mokka-e.
Kampanje med lokalt tilsnitt
Opel-kampanjen viser hvor viktig det lokale er for Opel. Samtidig ønsket GK å understreke den tyske bilkvaliteten med et glimt i øyet. Gjennom en rekke lokale annonser fortelles det hvordan nye Opel Mokka-e er designet og utviklet i Tyskland, men likevel er som skreddersydd for akkurat der folk befinner seg.
– «I en kategori der nesten alle sier det samme på samme måte kan det være fint å ha et lokalt tilsnitt. Det har en 160 år gammel tysker nå gjort, og fint ble det også. Gratulerer Opel! ICH BIN EIN Tett På vinner kan du nå si», skriver juryen om vinnerarbeidet.
Mokka-e har blant annet vært i Fredrikstad, Trondheim, langs hvite sørlandshus i Flekkefjord og på Røst ytterst i havgapet i Lofoten. Totalt ni ulike motiver fra Norge – med lokale variasjoner også i tekst og kraftuttrykk. Alt for å bevise at Opel går eller kjører langt for å nå inn til folk og treffe godt der de bor.
Kampanjen ble benyttet i flere lokale Amedia-medier i perioden fra 24. januar til og med 6. februar i år.