Amedia samler annonsekrefter
Amedia salgsoperasjon som er organisert i to linjer, forenes til én.
Amedia samler salgsoperasjonen og bygger «Norges største organisasjon for annonsesalg», skriver konsernet i en pressemelding.
– Det skal først og fremst komme kundene våre enda mer til gode at vi nå samler oss, og vi skal ha fokus på en sterkere salgskultur i hele organisasjonen. Ikke minst gjelder dette kompetanseutvikling på tvers, sier konserndirektør for Salg og Marked i Amedia, Hilde Norddal.
De åtte salgsselskapene i regionene vil bestå - men operasjonen samles på et overordnet plan.
Hilde Norddal skal lede den samlede annonseorganisasjonen i Amedia.
Amedia Salg og Marked, inklusive Amedia Innholdsbyrå og Amedia SMB, består i dag av 145 medarbeidere.
I de åtte regionale salgsselskapene er det 123 ansatte. Amedia Annonseproduksjon, med sine 33 årsverk i Harstad og Tønsberg, vil også inngå i den nye enheten.
Endringen trer i kraft mot slutten av tredje kvartal 2024, opplyser Amedia.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no