Fra venstre: Barbro Fagerbakk, Emilie Nøss Wangen og Knut Pedersen på Oslo Plaza. I lunsjpausen var alle tre fornøyde med hvordan det hadde gått så langt.

Konkurrentene samarbeidet om konferanse: – Veldig spesielt

Torsdag ble Nordic Growth Summit arrangert for første gang.

Publisert Sist oppdatert

(Oslo Plaza): Konferansen Nordic Growth Summit er resultatet av et samarbeid mellom TRY Dig, Avidly og Amesto Growth.

Vanligvis kjemper de tre mot hverandre i samme marked, men nå var konkurransen lagt til side.

– Det er veldig spesielt. Men samtidig har vi vært enige hele veien om at markedet vi opererer i har nok business til oss alle. Og ved å samarbeide gjør vi heller den kaken større for alle tre, sier Emilie Nøss Wangen, daglig leder i TRY Dig, til KOM24.

Thomas Seltzer ledet deltagerne gjennom dagen.

Rundt 250 markedsførere, daglig ledere og salgssjefer fra hovedsakelig Norge, Sverige, Danmark og Finland, var samlet i Oslo torsdag.

TRY Dig, Avidly og Amesto Growth er de tre største Hubspot-partnerne i Norge. Nordic Growth Summit kan ses på som en lillesøster til Inbound-konferansen i Boston, som arrangeres av Hubspot selv.

– Vi er et forholdsvis lite «community» her i Norge, så det er ikke første gang vi har noe med hverandre å gjøre. Vi ønsker å bygge opp flere til å bli Hubspot-eksperter i Norge, og derfor kjennes dette samarbeidet helt uproblematisk, sier Knut Pedersen, CEO og Co-founder i Amesto Growth.

Det hadde vært plass til noen flere i salen, men alt i alt er arrangørene svært fornøyd med det de har fått til. De har jobbet med forberedelsene i et års tid.

– Det er første gang vi arrangerer, og vi skaper noe helt nytt som vi har bygd opp og markedsført i Norden. Så vi er kanonfornøyd med antallet som deltar, sier Barbro Fagerbakk, CRO i Avidly.

Her taler Julien S. Bourrelle på Nordic Growth Summit.

På programmet var blant annet fjellklatrer Kristin Harila, Jason Bevan fra Warner Bros og Christopher Miller fra Hubspot. Thomas Seltzer var konferansier gjennom dagen.

– Vi ønsket å få til en konferanse der folk for eksempel kan komme på dagstur fra Sverige eller Danmark, og lære noe håndfast. Noe de kan ta med seg tilbake til jobben og faktisk gjøre, sier Pedersen.

Noe av tanken bak den nordiske utgaven er også lavere kostnader for de som deltar. Konferansen i Boston arrangeres hvert år i september, som er en svært viktig og travel måned for nordiske aktører.

– Det kan være dyrt å la mange ansatte få en jobb-pause i en uke for å reise til USA akkurat på den tiden av året. I tillegg har det vært vanskeligere tider generelt for veldig mange. Vi håper dette kan være et godt alternativ, sier Wangen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS