Fra venstre: Stian Lyberg (Publicis), Nina Soleng (KSAT), Erika Brenner (Publicis), Mali A. Arnstad (KSAT) og Amy Crowther (Publicis).

Kongsberg Satellite Services velger Publicis

Det norske satellittselskapet Kongsberg Satellite Services (KSAT) har valgt å søke bistand fra Publicis når ny merkevarestrategi skal utvikles.

Publisert

KSAT har hovedkontor i Tromsø, men opererer på det globale satellittmarkedet, med kunder over hele verden. Det skriver de i en pressemelding.

Nå har de behov for å sikre en fremtidig sterk posisjon og merkevare.

– KSAT har en solid markedslederposisjon i dag, men skal vokse kraftig også de kommende årene. Som et viktig ledd i dette ser vi behov for å tydeliggjøre og forsterke vår merkevare og posisjon i et voksende og sterkt konkurranseutsatt marked, sier kommunikasjonssjef i KSAT, Nina Soleng.

Etter en grundig anbudsprosess med til sammen fire byråer, landet valget av samarbeidspartner på Publicis.

– Publicis viste en strategisk tilnærming og etablert metode som passer oss godt der vi vi står nå. Vi føler oss veldig trygge på prosessen, og godt ivaretatt av teamet som er eksperter på sine respektive områder. . I tillegg er de jordnære og fine folk, noe som er kjekt for oss somstort sett har hodet i verdensrommet, sier Soleng.

Teamet som skal jobbe med merkevarestrategien er satt sammen på tvers av fagområdene i Pubicis, men det vil i hovedsak være planner Erika Brenner og kundeansvarlig Amy Crowther som driver prosjektet. 

– Det er ingen tvil om at dette oppdraget er sjeldent spennende faglig. Å få jobbe strategisk med et verdensledende, høyteknologisk selskap er i seg selv mer enn gjennomsnittlig interessant. Å få være med på å forme en av de fremste merkevarene innen norsk romfartsindustri i en bransje som er kraftig vekst, gjør det enda mer unikt, sier kundeansvarlig i Publicis, Amy Crowther.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS