Synlighet utlyser mastergradsstipend: – Et spark bak til å jobbe hardt
– I stedet for å hele tiden jakte folk innad i bransjen, ønsker vi å bidra til rekruttering av nye talenter.
I januar i fjor kunne administrerende direktør i Synlighet, Arnulf Røkke, fortelle at de lanserte «Mastergradsstipend». En løsning de tilbyr alle studenter som skal påbegynne en masteroppgave innen markedsføring eller et av byråets kompetanseområder.
I en pressemelding melder byrået at de for andre året lanserer Mastergradsstipend.
– Behovet for dyktige kandidater i årene som kommer blir bare større. I stedet for å hele tiden jakte folk innad i bransjen, ønsker vi å bidra til rekruttering av nye talenter og samtidig øke interessen for vårt fag og vårt selskap, sier Røkke.
I tillegg til støtte og sparring tilbys studentene en fysisk arbeidsplass hos Synlighet, samt 25 000 kroner som blir utbetalt ved godkjent mastergrad.
– Et spark bak
Det første stipendet ble tildelt Endre Erdal og Anastasiya Kryvyak som er i innspurten av en masteroppgave om kundeklubb og verveprogram. BI-studentene trekker frem tilgangen på fagmiljøet i Synlighet som særlig verdifullt.
– Synlighet er en viktig sparringspartner. At funnene fra masteroppgaven gir ny og reell verdi for ledere innenfor markedsføring, er et viktig kriterie for å få en god karakter. Med praktisk erfaring og faglig kunnskap bidrar Synlighet med perspektiver vi gjerne ikke hadde tenkt på, sier Erdal.
– Masterstipendet til Synlighet gjør oss ekstra motivert til å bevise at vi kan levere en god master. Sånn sett fungerer det også som et spark bak til å jobbe hardt!
Vinn-vinn
– Endre og Anastasiya bidrar med ny innsikt på et område som er svært viktig for mange norske bedrifter. Her er det vinn-vinn, sier Røkke.
Søknadsfrist for masterstipendet er 1. mars.
– Studerer du markedsføring, eller skal skrive master innenfor fagfeltet, bør du hive deg rundt å søke masterstipendet til Synlighet. Du får ekstra motivasjon, et sterkt fagmiljø i ryggen og en verdifull sparringspartner, avslutter Erdal.