Lyko selger mer enn 40 ulike Sophie Elise-produkter – kommer ikke til å sperre salg ennå
Markedssjef i Lyko Norge opplyser at de ikke kommer til å vurdere salgsstopp av Glöd Sophie Elise-produkter før de vet hva som har skjedd, men at de har tett dialog med leverandøren av Glöd.
Torsdag kom nyheten om at Rema 1000 sperrer salg av Sophie Elise-godteri, under merkenavnet «Candy Girl». Leder kommunikasjon i Rema 1000, Hege Rognlien, fortalte til KOM24 at dette ikke var et direkte resultat av det omstridte Instagram-bildet som ble postet søndag, og senere slettet.
– Dette er veldig lite dramatisk. Vi har bare valgt å holde igjen produktene fordi situasjonen for øyeblikket oppleves som uklar.
Senere torsdag kunne TV 2 melde at også Good For Me fryser samarbeidet med Sophie Elise. Dette ble bekreftet av daglig leder Niklas Kallis, til TV 2.
I likhet med Rognlien og Rema 1000, pekte Kallis på en uavklart situasjon.
Til TV 2 opplyser Good For Me-sjefen at samarbeidet skulle avsluttes denne måneden, og at det gjensto et innlegg – som settes på vent.
Isachsen er også kjent for selvbruningsmerket «Glöd Sophie Elise», og solbrille-merket «The Shade» i samarbeid med influenser og gründer Marthe Skappel.
Glöd Sophie Elise selges blant annet hos Lyko, som har mer enn 40 Glöd-produkter i sitt varelinje utvalg. Skjønnhetsgiganten hadde også lansering av Sophie Elise-parfymen, da den ble lansert i deres flaggship-butikk i Karl Johans gate i Oslo tilbake i november 2021, under samme merkenavn.
Lyko har huset flere lanseringer med Sophie Elise under hennes varemerke Glöd, og kommer til å forholde seg rolige fram til situasjonen er oppklart.
– Vi kommer ikke til å sperre salg av hennes produkter før vi vet hva som har skjedd her, opplyser markedssjef i Lyko Norge, Aleksandra Dybdal Holthe, i en SMS til KOM24.
Og legger til at de har tett dialog med Elle Basic, som er leverandør av Glöd-produktene.