Byråleder Linda Nordheim.

Rekordår for Maverix

Høyeste resultat i selskapets historie.

Publisert

Maverix ble etablert vinteren 2018 og består i dag av reklamebyråene Maverix og Maverix Bergen, samt produksjonsselskapet og contentbyrået Maverix Studios.

Samlet sett omsatte selskapene under morselskapet House of Maverix for over 54 millioner kroner i 2022. En økning på 14 millioner og 35 prosent fra året før. Samlet EBITDA er 6,5 millioner kroner.

– Det er bare én måte å vokse på i et veletablert marked som den norske reklamebransjen, og det er å levere stor verdi for kundene. Man er ikke bedre enn summen av de talentene man har i flokken sin. Heldigvis har vi sikret oss mange super-talenter og det er de som har æren for veksten vår, sier byråleder Linda Nordheim, i en pressemelding.

Maverix ansatte en egen digitaldirektør i fjor og det er nettopp på det digitale området veksten var størst.

– Vi opplever at etterspørselen etter digital salgs- og markedsføringskraft er sterk. Skal man henge med i dagens konkurranse er det én ting som er helt åpenbart for meg, man må ha digitale genier som sørger for at man er ledende på utviklingen – som går veldig fort akkurat nå.

Maverix var et av selskapene som var med på relanseringen av Nordic Choice Hotels som Strawberry.

– Vi hadde ikke klart å levere for Strawberry på samme måte for to år siden. Vi har tatt store steg og er nå veldig godt rigget for videre vekst. Vi har allerede passert den samlede 2021-omsetningen nå i juni og styrer mot over 70 millioner i år.

Maverix ble foruten Nordheim etablert av Paal Tarjei Aasheim, Petter Borg og Jan Ove Årsæther i 2018. Senere har Ola Gråberg kommet inn som partner. 

Selskapet har i dag 54 ansatte fordelt på Oslo og Bergen. Blant de største kundene finner man TV 2, Visit Norway, Innovasjon Norge, Norsk Rikstoto, Strawberry, Andfjord Salmon og Duett.

Powered by Labrador CMS