– Merker at annonsørene har en stor kjøpsvilje
Clear Channel styrker salgsteamet for å møte alle forespørslene i markedet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I forbindelse med at Norge har gjenåpnet, strømmer menneskene tilbake til gatene, på kollektivtransporten og på flyplassene, og det merkes for leverandør av utendørsreklame, Clear Channel.
Tilbake for fullt
– Utendørs som kanal er nå tilbake for fullt. Vi merker at annonsørene har en stor kjøpsvilje, og mange sitter på oppsparte penger. Det er derfor gledelig at vi nå har styrket slagsteamet vårt med tre nye superselgere, forteller Norgessjef Dennis Højland Nyegaard i Clear Channel, i en pressemelding.
For å møte tilstrømmingen fra annonsørene har selskapet hentet inn André Jonassen, Maria Gulbrandsen og Kaja Nygaard, for å styrker salgsteamet. Guldbrandsen tiltrer stillingen 15. november, opplyser presse- og PR-sjef Cecilie Foss.
– Jeg har skreddersydd kreative konsepter, hvor det kommersielle integreres med det redaksjonelle i og rundt et ønsket program. På den måten laget kommersiell historiefortelling med annonsør i hovedrollen, som en naturlig del av TVNorge sine kjente programkonsepter og univers. Jeg har jobbet med et stort antall kunder og byråer i mediemarkedet, som jeg vil dra nytte av i Clear Channel, sier André Jonassen i pressemeldingen.
Han skal ha ansvar for noen av Clear Channels største kunder i stillingen som Major Client Manager.
Henter fra Discovery, Schibsted og EF
Jonassen har jobbet to år i produksjonsselskap og åtte år i TVNorge, nå Discovery, som konseptutvikler og kommersielt ansvarlig for selskapets største egenproduksjoner som 71 grader nord, Neste Sommer og Helt Perfekt.
– Min erfaring gjør at jeg kan se andre muligheter og utfordre mediet. Clear Channel har en enorm bred dekningsgrad, og er et svært godt likt medie. Kombinasjonen av disse to gjør dette til en utrolig spennende jobb i et spennende marked, forteller han.
I tillegg til ny Major Client Manager, har Clear Channel også hentet inn både Gulbrandsen, med bakgrunn fra Schibsted, som Key Account Manager og Nygaard, med bakgrunn fra EF Education First, i rollen som Account Manager.
– Vi er veldig stolte over de sterke rekrutteringene vi har gjort. Med disse på plass, vil vi kunne møte den store etterspørselen vi nå ser, og venter at vil fortsette å komme, avslutter Højland Nyegaard.