Clear Channel styrker kommersiell avdeling – Har brukt sommeren til å ansette
Henter søskenpar fra konkurrenten.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Utendørskanalen er inne i et svært sterkt år. Jeg er glad for at vi nå har fått flere svært kompetente nyansatte som vil bidra til å holde momentumet oppe og styrke vår posisjon i markedet, forteller Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard i en pressemelding.
Selskapet har brukt sommeren godt for å styrke kommersiell avdeling, og har hentet fra konkurrenter, tech-bransjen, mediebyrå og Finn.no.
Søskenpar bytter «utendørsfamilie»
– Clear Channel har stor påvirkningskraft på det som skjer i markedet med tanke på både innovasjon og videreutvikling av både kampanjer og formater. I tillegg synes jeg Clear Channel bidrar til å utvikle kanalen og setter OOH på mediekartet, sier Monita Ness.
Sammen med sin bror André Ness bytter begge fra Ocean til Clear Channel.
André som grafisk designer og storesøster Monita som Major Client Manager.
Sistnevnte har internasjonal erfaring fra sine sju år i Ocean Outdoor London.
Det siste året har etterspørselen etter Clear Channels kreative kampanjer skutt i været. Én av de viktigste oppgavene til André, som grafisk designer, blir å støtte det kreative teamet med å lage gode illustrasjoner og bidra med kreativ utforming.
– Clear Channel er den største utendørsaktøren i Norge, og som tidligere ansatt hos en konkurrent så har jeg alltid hatt dem på radaren som et spennende selskap. Så det å få mulighet til å lære hva som gjør Clear Channel så bra, og være en del av selskapets kompetente markedsavdeling, er et steg videre for min karriere, forteller han.
Fra byrå til kanal
Clear Channels ferskeste tilskudd er Miriam Eidesen. Hun ønsker å bruke sin kompetanse fra Wavemaker til å jobbe strategisk inn mot kunder og kampanjer i sin nye rolle som Key Account Manager.
– Utendørs er en viktig del av mediemiksen, som jeg har hatt mye med å gjøre i tidligere rolle. Jeg vil derfor gå inn i et selskap der jeg kan fortsette å bygge min kompetanse innenfor utendørsfaget.
Miriam har jobbet mye med Clear Channel i sin rolle i Wavemaker, og kjenner derfor godt til sin nye arbeidsgiver.
– Jeg vet at dette er en plass med høyt kompetansenivå og mye bra folk. Jeg liker det Clear Channel står for – både av sosiale verdier og deres ønske om å være nytenkende og utviklende for kanalen. Det gleder jeg meg til å bli en del av, sier Miriam.
Kunne ikke takke nei
Nils Li kommer fra stillingen som salgssjef i Finn eiendom, og skal lede etableringsavdelingen i Norge. Han skal bruke sin erfaring til å styrke selskapets posisjonering og ivareta relasjonen til kontraktspartnere.
– Jeg tror min bakgrunn fra både forretningsutvikling, inntektsoptimalisering og salg kan være med å bidra til at vi lykkes videre med å sikre gode, solide og lønnsomme avtaler som kundene våre vil ha og som selskapet kan kapitalisere på, forteller Li.
Kathrine Raknerud kommer fra stillingen som salgssjef i tech-selskapet Elaway, der hun har vært med på reisen fra en nyoppstartet bedrift til et etablert selskap. Nå ønsker hun å ta med seg erfaringene til et erfarent selskap og team, og tiltrer rollen som salgssjef.
– Dette var en mulighet jeg ikke kunne si nei til. I tillegg til å være en stor og viktig aktør i utendørssegmentet, er Clear Channel opptatt av å gi tilbake til samfunnet, det appellerte virkelig til meg. Det gir en ekstra dimensjon når pengene jeg skal bidra til å dra inn kommer så mange til nytte.
Både Li og Raknerud får plass i den norske ledergruppen til Clear Channel.