Publicis styrker seg på sosiale medier og influenser-reklame
Andrea Brygard er ansatt som leder for sosiale medier i Publicis.
Tidligere i år varslet Publicis en enda større satsing på innholdsmarkedsføring, sosiale medier og influence, og ansatte Siri Platou som ny leder.
Med seg på laget har hun nå fått Andrea Brygard som leder for sosiale medier, og har nå sjøsatt satsingen som skal jobbe på tvers av Publicis-husets byråer Kitchen, Starcom og MSL.
– Dette området er en øvelse i samspill mellom fagkompetanse innenfor kreativitet, PR, media og teknologi. Her har Publicis en stor fordel, og vi har valgt å samle alle relevante ressursene i ett team som jobber sammen på tvers av byråene i huset.
– Fagavdelingen har fått navnet Publicis Stories, og teller nå 15 dedikerte hoder. Ambisjonen er å være Norges fremste miljø innenfor innholdsmarkedsføring, sosiale medier og influence, sier Siri Platou som er Director of Content and SoMe i Publicis, i en pressemelding.
– Skikkelig tro
Det siste tilskuddet er Andrea Brygard som er ansatt som Head of Organic Social i Publicis. Hun kommer fra Elg hvor hun har vært SoMe-rådgiver de siste fire årene.
Hun har også bakgrunn fra Bonnier Media som webredaktør for ulike magasiner, og var med på å starte opp både Stylista.no og det som i dag er Kontent.
– Jeg har skikkelig tro på denne satsingen i Publicis, og gleder meg til å jobbe i et så veletablert byrånettverk. Synergier mellom spisskompetansen på huset er noe som frister og jeg gleder meg til å være med på å bygge opp det som skal bli Norges beste SoMe-miljø.
– Jeg vil bidra til å kunne tilby kundene våre en større À la carte-meny å velge fra. Organisk SoMe skal inn i miksen av alt det andre kvalitetsutvalget som allerede finnes. Vi vil og kan levere over hele linja, sier Brygard.
Satser
Publicis satser også tungt på influence. Området ledes av Ida Tabak som tidligere har jobbet i profilmanagement, både som kreatør og som rådgiver innenfor profilmarkedsføring.
Hun har vært ansatt i Publicis siden 2021 og har vært ansvarlig for byråets faglige utvikling innenfor profilmarkedsføring. I tillegg består teamet av Anette Kjølberg, Kaja Isdahl og Iben Middelthon Tjessem.
– Med disse nye hodene på plass i Publicis Stories, har vi et komplett team som kan fortelle gode historier i alle kanaler. Vi har klokkertro på at godt autentisk innhold laget og distribuert av folk som tar kanalenes premisser på alvor er helt avgjørende for å lykkes med merkevaren din i det lange løp, avslutter Platou.