– Søkt lenge etter byråleder, og ga oss ikke før vi fant den riktige
Etter en lang og grundig søken etter rett person til å bli med på neste kapittel i Y Story, er Øistein Engelsen Fjæra på plass som ny byråleder.
I to krevende år for norsk reklamebransje, har Y Story brukt anledningen til å spisse sin posisjon og skape sterke kreative konsepter.
Som KOM24 har meldt, er Øistein Engelsen Fjæra ny byråleder.
Byrået startet i 2017 med en visjon om å redefinere hvordan norske selskaper jobbet med internkommunikasjon.
Andreas Kvernflaten har ledet byrået siden oppstart, og er begeistret over ansettelsen:
– Vi har søkt lenge etter vår nye rådgiver og byråleder, og vi ga oss ikke før vi fant den riktige. Fremover skal Y Story ytterligere styrke sin posisjon som byrået for å gjøre strategi til kultur gjennom kreativ kommunikasjon, og med Øistein fant vi akkurat det vi lette etter. Han har en sjelden kombinasjon av sterk strategisk forståelse og kreativitet.
Kvernflaaten fortsetter:
– Jeg har ledet Y Story siden oppstarten for over 7 år siden, og jeg mener det er riktig å bringe inn en ny byråleder for å skape ytterligere vekst. Jeg fortsetter som CEO og tar ansvaret for strategisk og kommersiell utvikling, mens Øistein tar ansvaret for folk, kultur og drift. VI skal jobbe tett sammen for å sette Y Story enda sterkere på kartet i 2025.
Øistein Engelsen Fjæra sier han er klar for ansvaret:
– Jeg har hatt fantastisk fine år i ANTI, nå gleder jeg meg til å bidra til å gjøre Y Story enda mer kjent i markedet. Jeg inspireres av byråets tydelige oppdrag om å skape tilhørighet, og casene deres har imponert meg. Y Story tør også å snakke også om de vanskelige temaene på en engasjerende måte, noe sixpacken med øl brygget for ettertanke for AKAN er et godt eksempel på. Jeg gleder med til å bidra til å skape varig verdi gjennom kreativitet sammen med en bunnsolid gjeng i Y Story.
Y Story inngår i DSD Explore sin portefølje, sammen med Z Event, XXLofoten, Crazy Coyote og Fjord Travel Norway.