Atyp vant reklamepitsjen til Barnekreftforeningen
– Vi var på utkikk etter et miljø som forstår våre behov.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi er en liten aktør med store ambisjoner, og må hele tiden bruke midlene våre smart. Dette opplevde vi at Atyp virkelig tok på alvor. Fra første møte viste de en genuin interesse for å sette seg inn i vår verden, sier leder marked, kommunikasjon og HR i Barnekreftforeningen, Line L. Uppard.
Tidligere i år gjennomførte Barnekreftforeningen en reklamepitsj, og valget falt på Atyp som nytt reklame- og mediebyrå.
– Vi var på utkikk etter et miljø som forstår våre behov, og som kan få mye ut av lite.
Alle ville stille opp for saken
Barnekreftforeningens mål er at ingen barn skal dø av kreft. Årets julekampanje viser at foreningen kjemper for alle de øyeblikkene små barn har til gode å oppleve.
– Vi er selvfølgelig både glade og ydmyke for å få jobbe med Barnekreftforeningen. Dette er dyktige mennesker i en ambisiøs organisasjon som går foran i kampen for en svært viktig sak. Det er noe vi gleder oss stort til å få være med på, sier rådgiver Marius Jensen hos Atyp.
Allerede i produksjonen ble det tydelig at dette var et budskap som engasjerte mange.
– Det har vært en fornøyelse å se hvordan alle ville stille opp for denne saken. Alt fra produksjonsbyrå, aktører og stab har strukket seg langt for å få i mål prosjektet. Det samme gjelder også for Highasakite, som står for musikken, avslutter Jensen.
Filmene er produsert av Både Og med Andres Heger-Bratterud på regi.