Anett Skjønneborg gleder seg til påske.

#Påskepraten

– Påsken består selvsagt utelukkende av idyll, latter og kos i solveggen

Eller gjør den det? Anett Skjønneborg svarer i Påskepraten.

Publisert

KOM24 har stilt noen spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det Anett Skjønneborg, gründer og daglig leder i Peacock, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– Har ikke planene helt klare ennå, men ett mål er klinkende klart: På sosiale medier skal det i hvert fall se ut som om jeg ikke har en treåring midt i sin verste trassalder. Det skal også fremstå som om hele familien elsker å stå og gå i slalomstøvler, at leiligheten i Nesbyen ikke er litt for liten når alle er samlet, og at barna i hvert fall ikke synes lammelåret smaker gammel sau.

– Påsken består selvsagt utelukkende av idyll, latter og kos i solveggen. Alle vet jo at virkeligheten er noe helt annet, men man må jo ha noe å leve opp til! 

– Hvilke serier vil du anbefale andre å se på i påsken?

– Jeg vil anbefale å se Wisting sesong 5. Reacher er også veldig bra, i tillegg så kan jeg anbefale Slow Horses til alle som ikke har sett den - perfekt nå i påsken. 

– Hva synes du er det beste med påsken?

– Alle du møter er litt ekstra glade i påsken, det er god stemning overalt. 

– Det er fri, familietid, ofte sol, våren er på vei, mye deilig mat og godteri er involvert - det gjør folk ekstra glade. 

– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Har ikke et haha- øyeblikk. Men det morsomste må vel kanskje være når jeg plutselig var ukens PR-sak. Når man hele tiden jobber for kundene sin synlighet så fikk man plutselig føle litt på det selv. 

– Hvordan vil du karakterisere kommunikasjonsåret så langt?

– 2024 er jo så vidt i gang og allerede skjedd en hel del: Det er veldig mye AI og Trump, det er en del kriser og en hel del bransjepriser. Det snakkes mye om hvordan lykkes der ute, gründersuksesser og hvordan få LinkedIn-applaus. AI har blitt den nye kollegaen alle snakker om, samtidig prøver vi fortsatt å finne ut hvordan vi skal være både raske, relevante og relaterbare.

– Også har vi Trump som fortsatt dominerer nyhetsbildet med, etter min mening, what not to do! Han minner oss på hvor kraftfull kommunikasjon er, på godt og vondt. Som PR-menneske så blir jo faget snudd litt på hodet hver gang han kommer med noe nytt.

– Alt i alt så vil jeg karakterisere kommunikasjonsåret så langt som uforutsigbart, lærerikt, inspirerende og svært innholdsrikt. 

– Hva opplever du at folk i bransjen snakker mye om, og er det noe du mener fortjener mer oppmerksomhet?

– AI er helt klart det store samtaleemnet, og det er faktisk ganske gøy! Det er ikke lenger bare en hype, det er ekte nysgjerrighet hos de fleste og masse eksperimentering. Folk tester, feiler, lærer, og deler med hverandre, og det føles som om vi er inne i en slags leken oppdagelsesfase. Litt som da internett var nytt. Det er ganske sprøtt å tenke på at vi er med på noe som kan endre samfunnet slik vi kjenner det, ikke bare nå, men kanskje i all overskuelig fremtid. 

– En annen ting som får mye oppmerksomhet, men jeg synes fortjener enda mer oppmerksomhet, er gründere og de mange kloke, modige stemmene der ute. Mange mindre medier og plattformer er flinke til å løfte fram disse, men det hadde vært fint om også de større mediene ga mer plass til nettopp de historiene. Det personlige engasjerer, vi ser det jo på LinkedIn, hvor folk deler erfaringer, tanker og hverdagsøyeblikk og får vanvittig respons.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS