Nytt kreativt byrå i Trondheim, møt Superponni
– En ponni er en sjarmerende frekk, ambisiøs og rampete liten tass, sier kreativ leder i byrået.
Denne artikkelen er over to år gammel.
For en måned siden startet et nytt reklamebyrå opp i Trondheim. Superponni heter byrået, og består av designer Anette Hammer, rådgiver Asbjørn Grønli, kreativ leder Tor Martin Norvik og daglig leder Trine Lise Kristiansen. Alle de fire er partnere i byrået.
– Navnet Ponni ble valgt fordi vi er en liten utfordrer. Vi har de egenskapene en ponni har, liten, men freidig og frisk med stor tro på seg selv. Også kunne vi ikke være en helt vanlig ponni, derfor er vi en Superponni, sier Kristiansen til KOM24.
Etter flere år som kolleger lå alt til rette for å starte eget byrå.
– Superponni er bygget på ideen om at det hadde vært kult å eie noe sammen. Vi skal lage en god og artig arbeidsplass. Og så tror vi på det faglige miljøet vårt, der åpenhet, kreativitet og akkurat passe trygge rammer skal bidra til at vi leverer de aller beste jobbene. I sum skal vi få folk og merkevarer til å møte hverandre på en god måte.
Sjarmerende frekk
De fire ponniene utgjør et erfarent team med solid kompetanse på merkevarebygging og visuell kommunikasjon. Drøyt en måned etter oppstarten er byrået godt i gang med innsiktsarbeid, strategi, konseptutvikling, visuelle identiteter, film og animasjon.
Byrået definerer seg som et reklamebyrå, men har også tilgang til en designer, som for øyeblikket er bosatt i London.
Superponni flyttet rett inn hos DIGS i Trondheim.
– Den perfekte plassen
– Vi har funnet den helt perfekte plassen. Et levende kontorfellesskap med mye spennende folk og kompetanse. Det gjør at vi kan dyrke det vi er best på, med kort vei til andre spesialister som utfyller oss godt. Det er bra for kundene våre og det gjør oss godt rustet til å ta plass i markedet og vokse i løpet av kort tid.
Tidligere har folka i Superponni jobbet med blant annet NTE, Røde Kors, XXL, HUNT, Elkjøp, Trøndelag Fylkeskommune, Bergans, Santander og Kantega. Den erfaringen skal nye og eksisterende kunder nyte godt av.
– En ponni er sjarmerende frekk, en ambisiøs og rampete liten tass. Vi skal gjøre det vi kan for å kanalisere inn den herlige lille rampen i alle våre jobber - da blir det interessant og effektiv kommunikasjon som blir lagt merke til, sier kreativ leder Tor Martin Norvik.