Fagpressens markedspris til KOM24
– Det er gjort en solid innsats både redaksjonelt og kommersielt.Fagpressens markedspris til KOM24.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Torsdag kveld ble Fagpresseprisene delt ut på Pressens Hus.
I kategorien Fagpressens Markedpris stakk KOM24 av med seieren.
I juryens begrunnelse sto det:
«Årets vinner har utarbeidet et helt nytt produkt, en nisjeavis for en spesiell bransje. Avisen har skapt mye interesse og svært mange visninger, samtidig som at annonsesalget har vært over enhver forventning – vi kan trygt si at en suksess er skapt. De har et moderprodukt som utgangspunkt, men opplevde en såpass sterk etterspørsel etter mer spesialstoff om kommunikasjonsbransjen at de valgte å satse friskt på avisen KOM24! Gratulerer, juryen mener dere hører hjemme i markedskategorien, og har valgt å gi dere seieren her.»
Hederlig omtale gikk til Utdanning, for deres nettsalgssuksess i 2020.
– Vi var veldig spente da vi lanserte lokalavisen for kommunikasjonsfolk i november i fjor, men vi har nærmest blitt sjokkert over hvor godt målgruppen har tatt imot oss. Det er gjort en solid innsats både redaksjonelt og kommersielt med å bygge posisjon, og vi er fortsatt ikke i mål, men vi er godt på vei, sier ansvarlig redaktør i KOM24, Erik Waatland og legger til:
– KOM24 har holdt på i hele ti måneder, så det er jo på tide at vi vinner en pris, ler han.
Prisutdelingen måtte tilrettelegges for å overholde gjeldende avstandskrav.
– Vi kunne nok samlet dobbelt så mange deltakere under normale omstendigheter, sier nestleder i Fagpressen Berit Nyman.