Anette savnet byråverden – Går fra Høyskolen Kristiania til Hyper
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det kom en forespørsel før jul og etter det gikk ganske fort, sier Anette Johnsrud Larsåsen til KOM24.
Hun har nå sluttet i jobben som kommunikasjonssjef hos Høyskolen Kristiania og har begynt hos Hyper som strategisk rådgiver og forretningsutvikler.
– Jeg kom rett over uten ferie. Endelig kan jeg jobbe med ulike små og store kunder igjen, sier hun.
Lært vanvittig mye
Larsåsen var to år hos sin forrige arbeidsgiver og begynte der da koronaen slo ut landet. Hun kaller tiden hos Høyskolen Kristiania for fantastisk spennende.
– Du kan nesten ikke være der i en bedre tid læringsmessig, i en pandemi der du skal ta vare på nesten 1000 ansatte. Å drive krisekommunikasjon i en sånn periode lærer man vanvittig mye av på en kommunikasjonsavdeling. Det å være med på en sånn reise med en høyskole som har ambisjoner om å bli et universitet er en stor og spennende oppgave å jobbe mot, sier hun.
I Hyper skal hun gå inn på et team som forretningsutvikler, noe hun tidligere har jobbet med i Geelmuyden Kiese. Hun skal og ha kontakt med kundesiden og skal bruke sin erfaring fra nettopp kundesiden i sin nye jobb.
– Jeg skal bygge en egen portefølje på employer branding men og også komme inn med tverrfaglig kompetanse fra performance rådgivning og digital rådgiving, forteller hun.
Karrieren til Larsåsen begynte med salg, noe hun jobbet med i flere år før hun endret kurs.
– Jeg var i et mediebyrå, og når jeg så den fagkompetansen konsulentsiden av det selskapet hadde og hvor mye spennende de hadde å jobbe med enn bare å selge, fy fader så moro det så ut, sier hun.
Det endte med at hun sa opp jobben sin og begynte og studere digital markedsføring.
– Det er det beste jeg har gjort for mitt liv, sier hun.
Hele kundereisen
Det har siden ført henne fra dyson.drager til Geelmuyden Kiese, hvor hun hadde Høyskolen Kristiania som en av sine kunder, til nettopp HK og nå videre til Hyper.
På disse årene mener hun å se en endring til at man blir mer spesialiserte igjen.
– Det er derfor Hyper var et spennende valg. Her har man hele kundereisen. Man har Ahead Group med alle byråene og man kan forene reklame og content. Jeg kommer med kommunikasjonserfaring og får inn det aspektet her, sier hun.
Larsåsen sier at denne uken har vært det reineste kinderegget for henne.
– Landet har åpnet seg, vi er tilbake på kontor og jeg jobber på byråsiden igjen, jubler hun.