ANFO kårer årets beste arbeider innen employer branding med Magnet Awards
13 jurymedlemmer skal gi sin stemme i kåringen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Employer branding er et voksende fagområde fordi medarbeidere er en kritisk suksessfaktor for de fleste virksomheter. Fagfeltet samler HR, kommunikasjons- og markedsavdelinger i kampen om å tiltrekke og beholde flinke folk.
ANFOs Magnet Awards kårer de beste arbeidene innen employer branding og rekruttering. Ved å løfte frem bransjens beste innen employer branding skaper vi læring og kan heve nivået på tvers av bransjen.
Alle arbeidsgivere og byråene deres kan sende inn case, og konkurransen vurderer arbeider fra det foregående året. Frist for caseinnsendelse er den 22. april.
– Magnet Awards ligner i stor grad på konkurransen ANFO Effekt, der resultater er avgjørende for å klatre til topps. I fjor handlet mange av casene om rekruttering og å beholde ansatte gjennom en pandemi. Jeg vil tro at vi også i år ser en del caser som bærer preg av pandemien vi har lagt bak oss, sier Håvard Kvernaas Bakken som er ansvarlig for konkurransen i ANFO, i en pressemelding.
Årets jury speiler bransjen med aktører fra arbeidsgivere, media og byråer som jobber tett med faget employer branding, og det er flere tidligere gullvinnere blant jurymedlemmene. Jurygeneral er Hans Petter Stub.
Juryen skal vurdere bidrag innen seks ulike kategorier, som inkluderer årets kampanje overfor studenter, årets tiltak overfor egne medarbeidere, erfarne medarbeidere, åpen klasse, bærekraftig HR og årets helhetlige employer branding. Bidragene vurderes ut ifra tre kriterier, nemlig effekt (50 %), strategi (25 %) og kreativitet (25 %).
Jurymedlemmer
- Kaja Bugge, Bekk
- Dennis Tønnkvist, Hyper
- Axel Grønning, Posten
- Katrine Øyvåg, Telenor
- Cecilie Faye, MediaPlus
- Merete Blumensaadt, Bærum Kommune
- Carlo Durato, Universum
- Mari Husby, McDonald’s
- Anders Palerud, Nav
- Tonje Sandgrind Refvik, DNB
- Megan Strand, Sopra Steria
- Rune Skrindo, Amedia
- Hans Petter Stub, Whydentify