Slik lager de Norges beste stillingsannonser
I juni tok Stendi både gull og sølv i årets Magnet Awards for «beste stillingsannonser». Nå vil markedssjef Kristoffer Alderin gjerne dele kunnskapen.
– Hensikten er klar, vi vil hjelpe andre bedrifter med å sikre seg gode kandidater, sier markedssjef i Stendi, Kristoffer Alderin i pressemelding.
– Gode stillingsannonser kan spare bedriften din for flere hundre tusen kroner i annonsekostnader, det har det gjort for oss.
Skiller seg ut
– Ved å spille på de rette ressursene i bedriften, investere tid og innsats i å lage gode stillingsannonser, vil du øke sjansene for å finne enkeltpersoner som ikke bare passer inn i rollen, men som også vil identifisere seg med verdiene til bedriften, og bidra til å drive virksomheten fremover. Dette er ikke bare fint for merkevaren, men kan også ha positive ringvirkninger som lavere sykefravær, fortsetter Alderin.
– Mitt beste tips er: la kandidatene bli kjent med deg, men ta en titt i speilet først.
At marked-, kommunikasjon og HR-avdelingen drar i samme retning som kjernedriften er kritisk for å treffe blink. Om disse avdelingene ikke kjenner til kjerneområdets ambisjon og gruppedynamikk, kan man heller ikke forvente å treffe de rette kandidatene. Ofte ser vi at bedrifter ender opp med å kommunisere en lang liste med krav, heller enn å fortelle hva bedriften faktisk kan tilby, eller har av ambisjoner for fremtiden, mener Alderin.