Merkle har ansatt to nye, Ida Rolfsen og Anja Bejat.

Merkle øker omsetningen og ansetter flere

Setter av hele overskuddet til utbytte til eierne.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi ble, som mange andre byråer, hardt rammet i første halvdel av 2020. Takket være våre ansattes ekstreme vilje til omstilling og flere nye kunder, endte året totalt sett med en vekst i omsetning på 10 millioner og sort bunnlinje, sier byråleder Michael Legendre i en pressemelding.

– Opplever stor vekst

Byrået økte omsettningen med 9,6 millioner kroner fra 24 til 33,6 millioner kroner i koronaåret 2020.

Byråinntekten økte på sin side bare med 741 000 kroner, til 21 millioner kroner.

– Vi opplever stor vekst innen forretningsområdet Martech, CRM og kundeopplevelse. Vi har i løpet av 2021 også landet flere nye prosjekter og kunder. Det er helt klart at mange setter kommunikasjon i egne kanaler med førstepartsdata høyt på prioriteringslisten, sier han i pressemeldingen.

På bunnlinjen satt byrået igjen med et årsresultat på 3 656 000 kroner. Det er samtidig satt av 3 650 000 kroner til utbytte.

Årsresultatet er det beste de har hatt de siste fem årene.

Merkele er et integrert digitalt konsulentbyrå i Merkle Nordics, en del av dentsu. Tidligere var byrået kjent som Isobar.

– Vi er heldige

Samtidig som de kan vise til gode tall økonomisk har de og ansatt to nye.

Ida Rolfsen og Anja Bejat er ansatt som prosjektledere i Merkle og har allerede startet i sine stillinger.

– Vi er heldige som klarer å rekruttere i et år hvor mange etterspør våre tjenester. Både Ida og Anja vil gi oss nøkkelkompetanse til våre kreative- og martech-kunder, forteller Charlotte Roppen, Kundedirektør i Merkle i pressemeldingen.

Rolfsen har allerede jobbet noen uker og har kommet i gang med sine nye kunder.

– Det blir spennende å få jobbe i skjæringspunktet mellom kreativitet og teknologi slik som Merkle spesialiserer seg på, forteller Ida Rolfsen.

Powered by Labrador CMS