Merkle øker omsetningen og ansetter flere
Setter av hele overskuddet til utbytte til eierne.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi ble, som mange andre byråer, hardt rammet i første halvdel av 2020. Takket være våre ansattes ekstreme vilje til omstilling og flere nye kunder, endte året totalt sett med en vekst i omsetning på 10 millioner og sort bunnlinje, sier byråleder Michael Legendre i en pressemelding.
– Opplever stor vekst
Byrået økte omsettningen med 9,6 millioner kroner fra 24 til 33,6 millioner kroner i koronaåret 2020.
Byråinntekten økte på sin side bare med 741 000 kroner, til 21 millioner kroner.
– Vi opplever stor vekst innen forretningsområdet Martech, CRM og kundeopplevelse. Vi har i løpet av 2021 også landet flere nye prosjekter og kunder. Det er helt klart at mange setter kommunikasjon i egne kanaler med førstepartsdata høyt på prioriteringslisten, sier han i pressemeldingen.
På bunnlinjen satt byrået igjen med et årsresultat på 3 656 000 kroner. Det er samtidig satt av 3 650 000 kroner til utbytte.
Årsresultatet er det beste de har hatt de siste fem årene.
Merkele er et integrert digitalt konsulentbyrå i Merkle Nordics, en del av dentsu. Tidligere var byrået kjent som Isobar.
– Vi er heldige
Samtidig som de kan vise til gode tall økonomisk har de og ansatt to nye.
Ida Rolfsen og Anja Bejat er ansatt som prosjektledere i Merkle og har allerede startet i sine stillinger.
– Vi er heldige som klarer å rekruttere i et år hvor mange etterspør våre tjenester. Både Ida og Anja vil gi oss nøkkelkompetanse til våre kreative- og martech-kunder, forteller Charlotte Roppen, Kundedirektør i Merkle i pressemeldingen.
Rolfsen har allerede jobbet noen uker og har kommet i gang med sine nye kunder.
– Det blir spennende å få jobbe i skjæringspunktet mellom kreativitet og teknologi slik som Merkle spesialiserer seg på, forteller Ida Rolfsen.