Flere stasjoner var kreative med den rosa pynten under årets Rosa sløyfe-aksjon. Her fra en stasjon i Lervik.

Gjennom rosa bilvask, rosa BH-er og rosa hår har Circle K samlet inn 36 millioner kroner til Rosa sløyfe over 10 år

– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I løpet av 10 år har stasjonene til Circle K samlet inn om lag 36 millioner kroner til Rosa sløyfe, opplyses det om i en pressemelding.

I år var det en stasjon i en østlandskommune med 6595 innbyggere som samlet inn aller mest i hele Norge.

Landets Circle K-stasjoner fikk inn 2,6 millioner kroner under årets Rosa sløyfe-aksjon.

– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge i meldingen.

Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.

På innsamlingstoppen i 2021:

1. Circle K Vik

2. Circle K Korgen

3. Circle K Økern

4. Circle K Fjellhamar

5. Circle K Breivika

Hole på topp

Det var Circle K Vik i Hole kommune som samlet inn aller mest i år – 83 320 kroner. Deretter følger Hemnes-stasjonen Circle K Korgen med 40 941 kroner, Circle K Økern i Oslo med 36 077 kroner, Circle K Fjellhamar i Lørenskog med 35 106 kroner og Circle K Breivika i Tromsø med 33 906 kroner.

Denne Circle K-medarbeideren på Circle K Leirvik farget håret rosa i anledning aksjonen.

Videre på listen finner vi Circle K E6 Dombås med 33 739 kroner, Circle K E6 Dal med 33 093 kroner, Circle K Rakkestad med 29 094 kroner, Circle K Nardo i Trondheim med 27 952 kroner og Circle K Mo i Rana med 27 878 innsamlede kroner.

– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene. Også i år har vi farget oktober rosa på Circle K, sier Våge videre i meldingen.

Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over innsatsen de ansatte ved stasjonene legger ned hvert år.

– Gjennom all slags kreative og sprelske påfunn, som rosa bilvask, rosa BH-er og ansatte med rosa hår, er de med på å bevisstgjøre dem som ferdes langs norske oktoberveier om viktigheten av å følge med på forandringer i brystet. Deres engasjement er med på å redde liv, sier hun.

Powered by Labrador CMS