Ann-Kathrin Årøen blir partner i Rud Pedersen
– Hun har gjort seg fortjent til en mulighet.
– Jeg er veldig glad for å få være med å utvikle Rud Pedersen videre. I løpet av de 5 1/2 årene jeg har vært i Rud Pedersen Group har vi gått fra 160 konsulenter i Norden til å bli over 500 konsulenter i 17 land i Europa. Å få jobbe med så mange dyktige kollegaer og kunder er ekstremt spennende, morsomt og lærerikt!
Det sier Ann-Kathrin Årøen til KOM24.
Hun er CCO i byrået og blir nå partner i Rud Pedersen.
Årøen kom til Rud Pedersen i desember 2018 og var byråleder for det som da het King Street PR fram til 2020 da hun gikk inn i Rud Pedersen Norge som COO.
Hun kom til Rud Pedersen fra stillingen som kommunikasjonssjef i Trygg Trafikk.
Tidligere har hun vært partner og senior i Nucleus, byråleder for Spre, rådgiver i PR-operatørene og analytiker.
Hun har også vært daglig leder for selskaper i omstilling.
– Rud Pedersen er skikkelig bra folk med spisskompetanse både på fag, politikk, forvaltning og kommunikasjon. Jeg er takknemlig for å få jobbe med så flinke og hyggelige folk hver eneste dag, og gleder meg veldig over å bli invitert inn som partner for å bygge selskapet videre.
– Ann-Kathrin har spisskompetanse på strategisk kommunikasjon og solid erfaring fra begge sider av bordet. Når hun nå etter 5 1/2 år i Rud Pedersen vil være med å bygge videre er det et komplement til oss, sier managing partner i Rud Pedersen public affairs, Kristian Hvilen.
– Hun har lang erfaring, bred kompetanse og stor gjennomføringsevne. Hun gir seg aldri før kundene er fornøyd og bringer inn nye perspektiver til partnergruppa og resten av Rud Pedersen. Dette blir bra, sier Hvilen.
Partnerskapet har fram til nå bestått av sju aktører, og det er nær sju år siden sist noen ble invitert inn som partner.
Største eier er morselskapet Rud Pedersen Public Affairs Comp. Ab, som har 51 prosent.
Deretter har det vært seks eiere som har eid fra to til 15 prosent hver.
Hvilen som har hatt største eierposten til nå, selger en halv prosent av sin eierdel til Årøen.
– Det er et bevist strategisk valg. Det er sunt, for vi har vært den samme gode partnergjengen i mange år og vi skal alltid utvikle oss videre, sier han.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no