Netlife Bergen blir til Tre – TRY øker eierandelen
Sammen har de valgt å skape en ny merkevare som er egen for Bergen.
I 2014 åpnet Netlife et lite bergenskontor, som fort sto stødig på egne bein. Nå går bergenserne videre under nytt navn, Tre.
– Vi skal fortsette å være det beste alternativet for design og brukeropplevelser i Bergen. Ettersom årene har gått har vi fått en posisjon som et brukerorientert, jordnært byrå med hjerte for teknologi og design. Dette gleder vi oss til å bygge videre på, skriver de i en pressemelding.
På reisen har de med TRY. De har siden 2021 vært eier i selskapet, og nå øker de eierandelen og blir en datter av design og teknologiselskapet TRY Dig.
– Som del av TRY Dig vil vi nå kunne tilby et enda bredere tjenestespekter som kundene våre etterspør, sier daglig leder i Tre (tidligere Netlife Bergen), Anna Torgersen.
Daglig leder i TRY Dig, Emilie Nøss Wangen, sier det lenge har vært et ønske å øke kapasitet på Vestlandet, og at de har store ambisjoner for hva de skal få til fremover.
– Vi har stor tro på dette markedet, og merker basert på etterspørselen at det er mange spennende oppdrag fra ambisiøse selskaper. Tilgang på talenter i Bergensområdet er også stor, som så klart er et pluss. TRY sammen med Tre har nå et stort og kraftfullt miljø på teknologi og design som kan ta opp kampen med de største aktørene om spennende oppdrag, sier hun.
Sammen har de valgt å skape en ny merkevare som er egen for Bergen.
– Vi ønsker å ta med oss det beste fra de siste 10 årene, og inkludere det i vårt nye uttrykk og identitet. Tre passer oss bra, og inspirasjonen til det nye navnet er hentet fra både vår historie, verdier og ambisjoner, sier Anna Torgersen.
– Vi er et av de eldste design- og teknologiselskapene i Bergen. Vi skal fortsette å være de beste i bransjen og utfordre kundene våre til å skape de beste løsningene for sine kunder. Som del av TRY Dig vil vi nå kunne tilby et bredere teknologisk tjenestespekter, eksempelvis e-handel og CRM tjenester. Vi skal både spisse oss på Vestlandet og tilby et bredere tjenestetilbud. Vi ser at det er stor etterspørsel etter slike tjenester i markedet vårt, avslutter Torgersen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no