Publicis Kitchen henter ny strategisk rådgiver fra Orkla
– En av Norges mest drevne merkevarebyggere, sier Kitchen-sjefen om Anne Mari Hoff, som fram til nylig var global markedssjef i Orkla Health.
Publicis Kitchen henter 20 års FMCG-erfaring, gjennom Anne Mari Hoff, som sist hadde ansvaret for Jordans merkevare på tvers av over 50 markeder.
– Anne Mari har jobbet med flere av Norges største merkevarer over lang tid, og vet hva som skal til for å lykkes. Som erfaren annonsør, vet hun også hva som forventes av partnere som Publicis, sier Susanne Solberg, konstituert Director Operations Publicis Kitchen i en pressemelding.
Med sin erfaring innen innovasjon, produktutvikling og kommunikasjon, vil Hoff bli en nøkkelperson for Publicis′ kunder i rollen som strategisk rådgiver, skriver de.
– Først og fremst skal hun rådgi de kundene hun til enhver tid har ansvar for i Publicis og Kitchen. Men hun vil også være viktig i å utvikle Publicis-huset videre på tvers av byråer og fagavdelinger, sier Publicis Kitchen-sjef Odd Rune Farsund
– I Orkla har jeg hatt ansvar for merkevarer over tid og jobbet med hele prosessen fra produktutvikling til lansering i butikk. Det blir spennende å gå inn i en ny rolle hvor jeg skal utfordre og bidra med et strategisk utenfra blikk, blant annet på hva som skal løses gjennom kommunikasjon og ikke, sier Hoff.
Hoff har bred erfaring fra dagligvare- og FMCG-markedet og har vært markeds- og produktsjef for kjente merkevarer som Jordan, KiMs, Zalo og Jif.
Det var blant annet muligheten til å jobbe mer med kommunikasjon som ledet Hoff mot reklamebransjen.
– Når du lager noe som treffer riktig målgruppe på riktig måte er det nesten helt magisk, og Publicis samler alle de viktigste ingrediensene under ett tak. Kraften som ligger i det, krydret med Kitchens teft for strategi og kreativitet, er en vinneroppskrift.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no