Annemarte skal lede kommunikasjonen rundt Powers eksklusive merkevarer
Etter fire år som kommunikasjonsrådgiver ville Annemarte G. Norevik ha nye utfordringer på jobben. De fant hun i Power.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg hadde veldig spennende kunder innen teknologi og IT som kommunikasjonsrådgiver i Apriil, men jeg vil gjerne jobbe inhouse i et større selskap. Slik kan jeg gå mer i dybden i forretningen, og få enda større eierskap til strategien, kommunikasjonen og merkevarene.
Det sier Annemarte G. Norevik (32) til KOM24.
Hun skifter nå jobb fra Apriil til å skulle lede kommunikasjonen rundt elektrokjeden Powers eksklusive merkevarer.
Får følge produktene fra A til Å
– Og så tror jeg Power er et veldig bra sted å jobbe. De har store ambisjoner, masse engasjerte og dyktige folk, og piler som peker i riktig retning, sier hun.
Norevik er utdannet journalist i Volda og jobbet i rundt fire år som journalist, før hun flyttet til USA for å studere markedsføring og PR. Hun har også en Master of Business Administration fra Skottland.
– Siden har jeg jobbet en periode med dialogmarkedsføring, og de siste fire årene som kommunikasjonsrådgiver, forteller hun.
I den nye jobben skal hun gjøre Powers produkter mer kjent hos forbrukerne, både gjennom PR og markedsføring, eksternt og i egne kanaler.
– Jeg skal jobbe tett med både innkjøpere og markedsteamet, og får følge produktene fra A til Å, fra prototype til promotering, sier hun.
De store endringene i pressen med etableringen av Avisa Oslo, som også førte til en ny Oslo-satsning fra Aftenposten, gjør at Norevik ser lyst på fremtiden.
– Næringslivspressen vokser også, og vi ser fremveksten av nye bransjemedier, som Shifter, Kode24 og ikke minst KOM24. Dette gir både økt mangfold og flere muligheter for oss som jobber med kommunikasjon og markedsføring, sier hun.
LES OGSÅ: Jan Ottesen forlater Gambit etter 23 år - blir partner i Corporate Communications
Håper på større mangfold av influencere
Dette ser hun skjer samtidig som bedrifter i økende grad forstår verdien av troverdighet i kommunikasjonen sin.
– Eksempelvis har det oppstått en debatt om grønnvasking etter at «alle» plutselig snakket om bærekraft. For det må være samsvar mellom ord og handling, sier hun.
I fremtiden ser hun for seg at influensermarkedsføring bare vil vokse i omfang.
– Dette er jo en ung bransje, der etikken ikke har vært helt på plass, med mye cowboyvirksomhet. Så jeg er veldig glad for at det skjer en profesjonalisering av influensermarkedsføringen. Det gjør det også mer interessant å bruke influencere som annonsør. Jeg både håper og tror også at vi får et større mangfold av influensere, med flere profiler som er litt mindre picture perfect og mer ekte, sier hun.
LES OGSÅ: Heidi mener det er for mye tåkeprat, innøvd retorikk og buzzord i bransjen