Gjengen i BAFF mener de skiller seg fra andre i bransjen
Folkene bak management- og produksjonsselskapet BAFF jobber ikke bare sammen. Hele gjengen er gode venner.
Som management har BAFF eksistert en stund, men nå har de også utvidet med en produksjonsavdeling og stiftet eget aksjeselskap. Wilde Siem er daglig leder, og Gisle Agledahl er kreativ leder.
Listen deres av profiler består blant annet av kjente navn som Tara Lina Shahin, Martha Leivestad, Annika Momrak og Galvan Mehidi.
– Vi har jobbet med flere av disse profilene, som også er gode venner av oss, lenge. Men nå bygger vi et større rigg rundt dem, og skaper også et levende produksjonsmiljø som både profilene våre og andre kan boltre seg i, sier Wilde Siem til KOM24.
Fetisha Williams med
Forrige uke arrangerte de også lanseringsfest for Fetisha Williams’ nye bok, som også er en av profilene deres. Selskapet produserer også podcasten hennes, «Fetisha +1».
– Da Fetisha gikk ut av NRK var det vi som tok over produksjonen av podcasten deres. Det har vært turbulent, som noen nok har fått med seg, men nå som vi har landet godt på beina er vi rimelig trygge på at teamet vårt kan tåle det aller meste.
Siem har erfaring med å jobbe som manager, mens Agledahl har drevet et produksjonsselskap over lengre tid. Nå slår de seg sammen og satser på å vokse videre. Siem har ansvaret for management-delen av BAFF.
– Det at vi kjenner profilene våre så godt, gjør at begge parter kan stole på at viktige valg tas ut fra vurderinger hvor bunnlinja ikke er viktigst, men snarere profilenes ved og vel. Vi er en naturlig del av hverdagen deres og hadde heiet på dem uansett om vi jobbet sammen eller ikke.
Skiller seg ut
Selv om Siem og Agledahl leder BAFF, er hun tydelig på at hele gjengen er viktig.
– Målet vårt er først og fremst å skape en god arbeidshverdag for profilene. Denne bransjen kan være knallhard. Vi er også godt i gang med å utforske mulighetene for både mindre og større produksjoner, i både lyd og bilde, både på sosiale medier og mer tradisjonelle plattformer.
Siem tror ikke de er som de fleste andre management-byråer.
– Vi skiller oss nok litt ut ved at driften først og fremst er bygd på et ønske om å skape gode ting med venner. At vi er såpass nære kan nok by på egne utfordringer etter hvert, men det skal vi takle. Vi gleder oss til alt som kommer.